Gazety faktycznie z reklam: 120 mln zł, 17 proc. w dół, „SE” z najwyższymi rabatami

Według Agory rzeczywiste wpływy reklamowe polskich dzienników w I kwartale br. wyniosły 120 mln zł. Firma szacuje spadek tych przychodów w skali roku na 17 proc., czyli na ponad dwa razy więcej niż według cennikowych danych Kantar Media.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z prezentacji Agory dla inwestorów (patrz grafika poniżej) wynika, że od stycznia do marca br. szacowane wpływy reklamowe dzienników były aż o 74 proc. niższe niż podane przez Kantar Media cennikowe dane (zobacz ich szczegóły). Według Kantar Media wydatki reklamowe w gazetach zmniejszyły się w skali roku o 7,3 proc., tymczasem Agora szacuje ten spadek aż na 17 proc.

Zdecydowanym liderem segmentu pozostaje wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza”, której rzeczywiste wpływy reklamowe w I kwartale br. wyniosły 50,4 mln zł, będąc niższe o  18,6 proc. w skali roku, a o 65 proc. od przychodów cennikowych. Według szacunków Agory Polskapresse (oprócz „Polski” wydająca też m.in. „Dziennik Polski”) faktycznie zarobiła z reklam 22,2 mln zł, „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 10,2 mln zł (czyli 71 proc. mniej niż zgodnie z cennikiem), a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) -  9,6 mln zł (79 proc. mniej niż cennikowo). Przychody reklamowe „Metra” (Agora) wyniosły 6,9 mln zł (63 proc. mniej niż według cennika), a „Super Expressu” (Murator) - 4,2 mln zł (czyli aż o 85 proc. mniej niż cennikowo).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"