Do 25 sierpnia mieszkańcy Krakowa, Poznania, Łodzi, Aglomeracji Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot), Warszawy oraz Wrocławia mogą zgłaszać pomysły na lokalne inicjatywy społeczne. Autorzy projektów, które wzbudzą największe zainteresowanie i zdobędą najwięcej głosów poparcia, otrzymają od Groupon granty w wysokości 10 tysięcy złotych na ich realizację. W ten sposób Groupon chce aktywizować lokalne społeczności i pokazać im, że nawet dzięki małym przedsięwzięciom, realizowanym wspólnie z innymi, mogą dokonać pozytywnych zmian w swoim mieście, dzielnicy czy osiedlu.
Dodatkowo, uczestnicy projektu mogą zgłaszać własne pomysły na nowe, oryginalne oferty lokalne, których do tej pory nie były dostępne w ich mieście. W otwartym głosowaniu wybranych zostanie sześć najciekawszych propozycji, które zostaną włączone do portfolio ofert Groupon, a ich pomysłodawcy będą mogli bezpłatnie z nich skorzystać.

- Groupon zbudowany został na przekonaniu, że razem możemy osiągnąć więcej. Dzięki zbiorowej mocy konsumentów uzyskujemy najlepsze oferty na usługi, produkty i hotele, a przedsiębiorcy otrzymują dodatkową szansę na rozwój rynkowy. Nasz serwis z powodzeniem wykorzystywany jest także przez organizacje społeczne do niesienia pomocy najbardziej potrzebującym – powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska. - Uruchamiając platformę Groupon Starter, oddajemy w ręce lokalnych społeczności nowatorskie i wszechstronne narzędzie, poprzez które chcemy wesprzeć ich integrację oraz pomóc w podejmowaniu realnych działań, których efektem ma być pozytywna zmianę w najbliższym otoczeniu.
Raport z badania Zaangażowanie społeczne Polaków, przygotowanego przez TNS dla Groupon Polska wskazuje, że Polacy doceniają potencjał wspólnego działania, zwłaszcza na poziomie lokalnym – swojego miasta, dzielnicy czy osiedla. Aż 80 proc. badanych wierzy, że problemy swojego otoczenia łatwiej rozwiązywać w grupie niż w pojedynkę, a 70 proc. spotkało się w swojej najbliższej okolicy z przykładami inicjatyw, w których zwykli ludzie lub organizacje pozarządowe starali się rozwiązać lub zwrócić uwagę na jakiś problem. Środkiem komunikacji, który w opinii aż 84 proc. respondentów najbardziej ułatwia angażowanie się w różnorodne inicjatywy jest Internetu. Pozwala on w prosty sposób pozwala łączyć grupy osób, wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei.

- Ludzie z natury są istotami społecznymi, a grupa do której przynależą lub do której aspirują mówi o nich wiele jako o jednostkach. Od dzieciństwa, aż po starość, większość z nas marzy o tym, żeby należeć do jakieś grupy, być jej członkiem. To daje nam poczucie bezpieczeństwa, pozwala na realizację marzeń, jest źródłem radości. Będąc w grupie, wchodząc w interakcje z innymi, uczymy się samych siebie, dowiadujemy się jakimi ludźmi jesteśmy i na co nas stać. Grupa to nasze społeczne lustro, w którym przeglądamy się na co dzień – komentuje wyniki badania Tomasz Sobierajski, doktor socjologii z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. - Warto dodać iż obecnie jesteśmy świadkami i uczestnikami zmiany definicji wspólnot, w których żyjemy. Internet stał się jednym z najważniejszych miejsc, w którym powstają grupy wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei.

Przy ogromnym optymizmie wobec działań zespołowych rysuje się też bariera – 70 proc. uczestników badania zrealizowanego przez TNS wskazuje na niedostatek rodzaju przestrzeni i rozwiązań, które w prosty sposób pozowałaby na realne zaangażowanie się w rozwiązanie ważnych dla nich spraw. Dodatkowo, co czwarty uczestnik badania nie wie, jak i z kim mógłby współpracować. Projekt Groupon Starter jest więc zdecydowaną odpowiedzią na oczekiwania Polaków i stwarza możliwość zagospodarowania oraz dobrego spożytkowania potencjału drzemiącego w lokalnych społecznościach.
O konkursie inicjatyw Groupon Starter
Konkurs inicjatyw Groupon Starter składa się z dwóch zasadniczych części – konkursu inicjatyw społecznych oraz konkursu najciekawszych pomysłów na oferty lokalne. Mieszkańcy Krakowa, Poznania, Łodzi, Aglomeracji Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot), Warszawy i Wrocławia mogą na stronie Groupon Starter złożyć aplikację, która w pierwszym etapie konkursu zostanie oceniona przez jury, zaś w drugim II etapie zakwalifikowane inicjatywy oddane zostaną pod otwarte głosowanie. Sześć projektów, które zdobędą najwięcej głosów poparcia, otrzyma granty w wysokości 10 tysięcy złotych na ich realizację, zaś pomysłodawcy najwyżej ocenionych propozycji ofert jako pierwsi będą mogli z nich bezpłatnie skorzystać.

Etapy konkursu inicjatyw Groupon Starter
- ETAP I: od 5 sierpnia do 25 sierpnia 2013 - przyjmowanie i akceptacja zgłaszanych projektów w części „Inicjatywa” oraz pomysłów na oferty lokalne w części „Oferta”.
- ETAP II: od 2 września do 15 września 2013 - otwarte głosowanie nad wybranymi projektami i propozycjami ofert lokalnych.
- ETAP III: od 23 września do 7 listopada 2013 - wyłonienie zwycięzców oraz realizacja zgłoszonych przez nich projektów.
Więcej informacji o projekcie Groupon Starter pod adresem: starter.groupon.pl
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, ułatwiającym klientom na całym świecie dostęp do najlepszych usług i produktów w bezkonkurencyjnych cenach. Groupon wnosi nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi i produkty w 48 krajach na całym świecie w trzech kluczowych kanałach: Groupon Local, Groupon Travel oraz Groupon Shopping.

Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę Groupon Works.











