Streamingowy gigant znacząco poszerzy zasięg

Warner Bros. Discovery przygotowuje się do znaczącego poszerzenia zasięgu HBO Max. 15 października serwis streamingowy zadebiutuje w 14 krajach Azji i Pacyfiku. Będą to Bangladesz, Brunei, Kambodża, Laos, Makau, Mjanma, Mongolia, Nepal, Pakistan, Palau, Papua Nowa Gwinea, Sri Lanka, Timor Wschodni i Wyspy Salomona.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Streamingowy gigant znacząco poszerzy zasięg
Platforma HBO Max

W regionie Azji i Pacyfiku HBO Max ma także oferować produkcje oryginalne HBO, filmy fabularne, a także treści znane z kanałów linearnych, takich jak Discovery Channel, TLC, HGTV czy ID. Platformę będzie można wykupić poprzez bezpośrednią subskrypcję lub za pośrednictwem współpracujących z WBD operatorów.

W 2026 roku dalsze poszerzenie zasięgu

Do końca 2025 roku HBO Max będzie dostępny na ponad 100 rynkach. Na przyszły rok planowane są debiuty serwisu w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech. Dotychczas prawa do emisji produkcji HBO w tych krajach miały platformy Sky. To one pokazywały najbardziej znane produkcje nadawcy, takie jak "Ród smoka" czy "The Last of Us". Plany uruchomienia HBO Max popsuły relacje Sky z WBD.

Pod koniec marca 2025 roku serwis streamingowy HBO Max pojawił się w Australii, w kwietniu w Turcji, natomiast w lipcu platforma rozszerzyła zasięg o takie kraje jak Albania, Armenia, Cypr, Estonia, Gruzja, Islandia, Kazachstan, Kirgistan, Litwa, Łotwa, Malta i Tadżykistan.

Od 2010 roku treści wideo na żądanie od HBO były w Polsce oferowane za pośrednictwem usługi HBO GO. 8 marca 2022 roku została ona zastąpiona przez serwis streamingowy HBO Max. Pod tym szyldem platforma nie funkcjonowała długo, bo już 23 maja 2023 roku w Stanach Zjednoczonych zmieniła nazwę na Max, a w Polsce nastąpiło to 11 czerwca 2024 roku. Wtedy też platforma pojawiła się we Francji. W lipcu w Polsce wróciła marka HBO Max.

– Po udanych premierach w Australii i Europie na początku tego roku, HBO Max nadal zapewnia niezrównaną rozrywkę większej liczbie fanów na całym świecie – powiedział JB Perrette, dyrektor generalny i szef globalnego streamingu i gier w Warner Bros. Discovery (cytat za variety.com). Platforma chce mieć w 2026 roku 150 mln subskrybentów.

Choć marka HBO jest silna w USA i Europie Środkowej, to na wielu rynkach treści tego nadawcy oferowali inni gracze. Kilka miesięcy temu współdyrektor generalny Netflixa, Ted Sarandos w rozmowie z Variety nie krył zaskoczenia, że zrezygnowano z takiej marki, jak HBO. Wyraził przekonanie, że prędzej czy później ona powróci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?