HGTV skończyło 5 lat. Jak zmieniała się oglądalność?

W pierwszym roku nadawania kanał HGTV miał średnio 0,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym, w zeszłym roku było to 0,39 proc. Stacja wraz ze startem od razu notowała kilkukrotnie wyższe wyniki niż TVN Meteo Active w 2016 roku. Dotychczas największą widownię zgromadził jeden z odcinków programu „Nowa Maja w ogrodzie” - Połączyliśmy świetne amerykańskie programy z naszymi własnymi formatami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Pieczyńska, dyrektor programów lifestylowych w TVN Grupa Discovery.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
HGTV skończyło 5 lat. Jak zmieniała się oglądalność?
„Nowa Maja w ogrodzie”; fot. HGTV

HGTV Home & Garden to lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Od 7 stycznia do 31 grudnia 2017 roku średni minutowy udział HGTV Home & Garden wśród wszystkich widzów wyniósł 0,43 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 uplasował się na poziomie 0,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W drugim roku nadawania stacja miała 0,50 proc. udziału w 4+ i 0,62 proc. w 16-49. Oznacza to wzrost rzędu odpowiednio 16,28 proc. i 16,98 proc.

W 2019 roku było to odpowiednio 0,56 proc. i 0,62 proc., w 2020 - 0,48 proc. i 0,55 proc., a w 2021 - po 0,39 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-jest-polskojezycznych-telewizji_2 ##

HGTV od początku nadawania notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w całym 2016 roku stacja ta miała 0,09 proc. udziału w 4+ i 0,08 proc. w 16-49.

- HGTV to niezwykła marka - pełna pozytywnych emocji, rodzinnego ciepła, a jednocześnie stawiająca na profesjonalizm, fachowość i najnowsze trendy. Od samego początku dbaliśmy, by te najlepsze wzorce ze Stanów przenieść także i tu. Połączyliśmy świetne amerykańskie programy z naszymi własnymi formatami, prowadzonymi przez znanych i wiarygodnych profesjonalistów takich jak Dorota Szelągowska, Maja Popielarska, Krzysztof Miruć czy Dominik Strzelec - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Pieczyńska, dyrektor programów lifestylowych w TVN Grupa Discovery. - Niewiele było trzeba by to połączenie okazało się być strzałem w dziesiątkę. Cieszymy się, że przez tych 5 lat udało nam się utrzymać bardzo dobre wyniki oglądalności, pozostając cały czas na podium wśród kanałów oglądanych przez kobiety - dodaje.

grafika

Najwyższe średnie dobowe udziały, wynoszące 1,19 proc. w 4+, kanał HGTV zanotował 22 kwietnia 2019 roku. Z kolei w grupie 16-49 najlepiej stacja wypadła sześć dni później, kiedy to miała 1,50 proc.

grafika

„Nowa Maja w ogrodzie” ratingowym hitem

Największą widownię na antenie stacji od początku nadawania przyciągnął program „Nowa Maja w ogrodzie”, który pokazany został 12 maja 2019 roku o godz. 9.54. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 293 tys. osób, co przełożyło się na 3,34 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął reality-show „Zgłoś remont” (270 tys. widzów; 2,17 proc. udziału; 22 kwietnia 2019 o 17.58), a podium uzupełnia program „Polowanie na ogród” (269 tys. widzów; 2,99 proc. udziału; emisja 12 maja 2019 o 10.29).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mieszkanie-na-miare-hgtv-agnieszka-musial-maciej-mindak,7170095261349505a ##

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze: program „Dorota Was urządzi” (249 tys. widzów; 2,34 proc. udziału; 17 kwietnia 2017 o 11.47), a także „Polowanie na ogród - tarasy” (240 tys. widzów; 2,17 proc. udziału; 21 marca 2021 o 11.58).

grafika

Zestawienie 10 najchętniej oglądanych programów HGTV w grupie 16-49.

grafika

Kanał HGTV Home & Garden poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast.

W HGTV programy tworzą eksperci związani z tematyką kanału. Wśród nich znajdują się m.in. Maja Popielarska („Nowa Maja w ogrodzie”), Krzysztof Miruć („Zgłoś remont”, „Weekendowa metamorfoza”), Dorota Szelągowska (m.in.: „Dorota inspiruje”, „Domowe rewolucje”, „Totalne remonty Szelągowskiej”), Dominik Strzelec („Polowanie na ogród”), Maciej Mindak („House Hunters - Poszukiwacze domów”), Iwona Durka („Pomysłowe projekty”), Izabela Szarmach czy Olga Piórkowska („Wymarzone ogrody”).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+