Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w III kwartale 2010 roku w regionie EMEA sprzedano 27,7 miliona komputerów - o 10,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,5 proc., do czego w dużej mierze przyczynił się 25-proc. spadek sprzedaży netbooków, będący wynikiem pojawienia się na rynku nowych tabletów.
Tymczasem nie słabnie popyt na komputery w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie po raz kolejny odnotowano lepszy od spodziewanego wynik. Tutaj sprzedaż wzrosła o 43,2 proc. w ujęciu rocznym.
Z kolei na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedano o 12,4 proc. więcej pecetów niż rok wcześniej, co było zgodne z oczekiwaniami analityków.
IDC podaje również, że w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce łącznie w III kwartale sprzedano 11,2 miliona komputerów - o 29,4 proc. więcej rok do roku.

Na pozycję lidera w regionie EMEA, pomimo relatywnie niewielkiego wzrostu sprzedaży (o 3,4 proc.), wrócił Acer. Na drugie miejsce spadł Hewlett-Packard, a na kolejnych znalazły się firmy Dell, Asus, Lenovo, Toshiba, Samsung i Apple.
Czołowa piątka sprzedawców komputerów w regionie EMEA w III kw. 2010 r. (000 sztuk)











