Kanały walczące o MUX-8 w przypadku wygranej połączą się z innymi

Jeśli Red Carpet Media Group uzyska koncesje na nadawanie dwóch stacji w MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, to prawdopodobnie z czasem połączy je z działającymi kanałami Red Carpet TV i RedTop TV. Szef rady nadzorczej firmy Leszek Kułak przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że takie rozwiązanie pozwoliłoby „maksymalizować efekt zasięgu”.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Kanały walczące o MUX-8 w przypadku wygranej połączą się z innymi
Problemy z odbiorem naziemnym dotyczą kanałów nadawanych w ramach MUX-1

W konkursie dotyczącym ósmego multipleksu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji czekała na propozycje od podmiotów zainteresowanych „udzieleniem koncesji” na nadawanie kanału wyspecjalizowanego. Regulator chciał wyłonić trzy stacje nadawane w standardowej rozdzielczości (SD). Wpłynęły cztery wnioski. Jeden, dotyczący kanału informacyjnego W24, złożyła Telewizja Polsat. Trzy pozostałe, odnośnie kanałów filmowo-serialowych, przygotowała Red Carpet Media Group. Nie rozpatrywano ich, bo nadawca wnioskował o rozszerzenie koncesji Red Carpet TV i RedTop TV, a nie „udzielenie koncesji”. Niebawem KRRiT opublikuje kolejne ogłoszenie, ale dotyczące tylko dwóch miejsc.

Nadawcy nie musieliby składać wniosków o „udzielenie koncesji”, gdyby w ogłoszeniu znalazło się sformułowanie „lub dokonanie zmiany koncesji”, jak czasami bywa w przypadku konkursów dotyczących częstotliwości radiowych. Wówczas Polsat nie musiałby wnioskować o nadawanie w MUX-8 kanału W24, tylko o rozszerzenie koncesji stacji Wydarzenia 24. Wchodzi ona już w skład MUX-4 naziemnej telewizji cyfrowej, ale jej emisja ma charakter eksperymentalny. W najbliższych miesiącach Urząd Komunikacji Elektronicznej zdecyduje czy związana z Polsatem spółka Info-TV-FM zachowa na kolejne 10 lat rezerwację na czwarty multipleks.

Po konkursie kanały Red Carpet Media Group mogą zmienić nazwy

Obecnie w ofercie Red Carpet TV dominują filmy, seriale, telenowele i programy poświęcone celebrytom. Stacja jest dostępna w sieciach kablowych i z satelity Hot Bird 13E, gdzie prowadzi niekodowaną emisję. RedTop TV jest oferowany w sieciach kablowych, a w ofercie dominują seriale i filmy.

Czy po ewentualnej wygranej w konkursie dotyczącym MUX-8 Red Carpet Media Group będzie nadawać aż 4 kanały telewizyjne? - Gdyby postępowania konkursowe były dla nas korzystne, to w dłuższej perspektywie optymalnym rozwiązaniem byłoby dopasowanie obecnych stacji do nowych koncesji, aby maksymalizować efekt zasięgu, co ma przełożenie na poziom przychodów reklamowych. O tym będziemy mogli myśleć dopiero po zakończonych postępowaniach konkursowych – mówi Wirtualnemedia.pl Kułak.

Tym samym po konkursie doszłoby prawdopodobnie do połączenia nowych stacji z Red Carpet TV i RedTop TV. Obecnie nadawca pracuje nad nowymi wnioskami koncesyjnymi. Może zgłosić w nim m.in. stację Red Carpet Plus. Zarejestrował profile pod tą nazwą na Facebooku i Instagramie. - Tak, to nasze profile. Mamy utworzone jeszcze kilka innych profili , zasadniczo pod konkursy dotyczące multipleksów. Nie zdecydowaliśmy jeszcze o nazwach, które użyjemy. Każda ma swoje plusy i minusy - wyjaśnia Kułak.

Uruchamianie kanałów pod inną nazwą niż ta, na którą pierwotnie uzyskano koncesję to już tradycja. Kanał Metro otrzymał koncesję jako Kiwi TV, a potem na wniosek jego właściciela, KRRiT zmieniła ją. Podobnie było w przypadku Silver TV, który obecnie nosi nazwę Antena HD. Także Red Carpet Media Group może po konkursie ujednolicić nazwy swoich kanałów satelitarno-kablowych i naziemnych.

„Należy dostosować się do zasad konkursu”

Nadawca nie chce krytykować KRRiT za formę ogłoszenia. - Rozumiem, że procedury dotyczące koncesjonowania nadawania naziemnego telewizji z uwagi na ograniczenia w dostępie do wolnych zasobów częstotliwości, mają swoje szczególne wymogi i należy się do nich dostosować. Są przecież nadawcy których programy wcześniej funkcjonowały tylko w sieciach kablowych i satelitarnych, a w dalszej kolejności pojawiły się w nadawaniu naziemnym – zauważa przewodniczący rady nadzorczej Red Carpe Media Group.

Zapewnia, że jego firmę stać na kosztowną emisję. - Mamy kilka wariantów dla kanału o charakterze filmowo-serialowym, adresowanych dla różnych grup widowni i tego się będziemy trzymać. Wszelkie badania wskazują, że w obszarze telewizji naziemnej treści filmowo-serialowe są najbardziej poszukiwane. Spółka ma precyzyjnie określone plany dotyczące finansowania takiego projektu i komunikowała je w trybie przewidzianym dla Spółek Publicznych - wyjaśnia Kułak. W lutym informowaliśmy, że w 2022 roku przychody Red Carpet Group poszły w górę o 33,5 proc. do 9,13 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,07 do 3,35 mln zł.

Z udziału w konkursie dotyczącym miejsc w MUX-8 zrezygnowały TVS, Grupa MWE, TV Republika czy TV MN. Zdaniem tych nadawców, emisja w ósmym multipleksie może nie być opłacalna. Opłata koncesyjna wynosi 13,5 mln zł, a do tego trzeba doliczyć ponad 6 mln zł rocznie na rzecz Emitela, operatora multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"