Jeden ekran nie wystarczy czyli multiscreening w natarciu

Niby korzystasz z internetu na swoim laptopie czy tablecie, w telewizji leci jednak program, który również przyciąga twoja uwagę? Dodatkowo, co jakiś czas zerkasz także na swojego smartfona? To właśnie jest multiscreening. Już 83 % internautów w Polsce to multi-screeners.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według raportu z badania „TV+WWW = razem lepiej” przeprowadzonego przez IAB Polska, znacząca większość internautów powyżej piętnastego roku życia w sposób spontaniczny korzysta jednocześnie z internetu i telewizji. Na przestrzeni lat zjawisko to znacząco się rozszerzyło. Podczas, gdy w 2011 roku tylko 15 % internautów aż klika razy dziennie oglądając telewizję równocześnie korzystało z internetu, dziś odsetek ten wzrósł do 28 %. Zmalał natomiast odsetek internautów, którzy nigdy nie łączą serfowania po sieci z oglądaniem telewizji. Trzy lata temu stanowili oni bowiem 28 %, dziś jest ich tylko 18 %.*

Definicja multiscreeningu nie zamyka się jednak w jednoczesnym korzystaniu z telewizji i internetu. Popularność tabletów oraz smartfonów wpłynęła bowiem na wzrost intensywności zachowań współ-konsumpcyjnych w odniesieniu tylko do internetu, ale na kilku urządzeniach jednocześnie. Multiscreening to więc po prostu korzystanie z kilku (minimum dwóch) ekranów równocześnie. Zjawisko to znacząco wpływa na możliwości komunikacji z klientem. Wpływa ono na oczekiwania konsumentów, dla marketerów stając się szansą i wyzwaniem.

Multiscreening to zjawisko idealnie wpisujące się w zasadność realizacji wielokanałowych kampanii marketingowych. Prawidłowe zrozumienie mechanizmów i stylów konsumpcji mediów w tej konfiguracji, przy jednoczesnej świadomości ich niejednorodności, umożliwia zaplanowanie i realizację wysokoskutecznych projektów cross- mediowych. Wieloplatformowość potencjalnych konsumentów wymaga zatem synchronizacji, doskonałej komplementarności prowadzonych działań - komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.  

Źródło: Raport z badania „TV+WWW = razem lepiej” przeprowadzonego przez IAB Polska. Badanie zrealizowano na próbie N=4742 internautów w wieku 15+, w dniach 6-31 maja 2014. Raport dostępny na stronie: iab.org.pl.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"