Kim jest polski gracz?

Ostryga ujawniła wyniki badań na temat gier reklamowych, przeprowadzonych we wrześniu br.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Wykazują one, że prawie wszyscy respondenci (94,5%) intensywnie korzystają z tej formy internetowej rozrywki, a większość z nich (42,6%) uważa reklamy w nich zamieszczone za nieinwazyjne.

Większość, bo 94,5%, respondentów gra w gry internetowe. Zajęcie to angażuje ankietowanych nawet do 4 godzin dziennie. 40% ankietowanych odpowiedziało, że gra codziennie, a 37% osób gra kilka razy w tygodniu. Łączna grupa badawcza liczyła 1303 osoby. Ankietę wypełniły zarówno osoby poniżej 15. oraz powyżej 55. roku życia, jednak najliczniej reprezentowani są uczniowie szkół średnich i aktywni studenci (łącznie 67,9%).

– W krajach zachodnich średni wiek fanów advergames jest wyższy, co może być potwierdzeniem dla faktu, że polski rynek wdraża e-marketingowe rozwiązania z lekkim opóźnieniem. Prawdopodobnie, tak samo jak dzieje się w Stanach Zjednoczonych lub u sąsiadów z zachodniej Europy, średni wiek graczy będzie się podnosił wraz ze starzejącym się internetem – twierdzi Jacek Jankowski, Brand Manager marki Ostryga.

Z punktu widzenia efektów promocja rozrywki z wykorzystaniem marketingu wirusowego ma często większe znaczenie niż sama gra. Na pytanie, czy ankietowani wysyłają odnośniki do gier znajomym, aż 52% odpowiedziało twierdząco. Zaskakująco pozytywny stosunek wykazali badani wobec reklam zamieszczonych w grach, które uznali za nieinwazyjne (42,6%), a wręcz nadające bardziej realistyczny charakter grze (38%).

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji