Komisja Etyki Reklamy: „Zimny Lech” nie naruszył dobrych obyczajów

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że billboard reklamujący piwo Lech w pobliżu Wawelu nie naruszył dobrych obyczajów. Protest otrzymany przez instytucję dotyczył obecności tego przekazu niedaleko grobu Lecha Kaczyńskiego.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Autor otrzymanej przez Komisję Etyki Reklamy skargi na billboard piwa Lech znajdujący się niedaleko Wzgórza Wawelskiego podkreślił, że zawarte w tym przekazie hasło „Spragniony wrażeń? Zimny Lech” wywołało u niego niesmak i oburzenie. „Wiadomo, że pochówek prezydenta Lecha Kaczyńskiego wzbudził w społeczeństwie kontrowersje, ale celowe umieszczanie reklamy z hasłem "Zimny Lech" tak, żeby był widoczny z Wawelu, uważam za skandal” – ocenił odbiorca. Jednocześnie zaapelował o ukaranie firmy odpowiedzialnej za takie usytuowanie tej reklamy.

Przypomnijmy, że kontrowersje dotyczące billboardu „Zimny Lech” niedaleko Wawelu pojawiły się na początku sierpnia br. Wtedy po artykule w „Rzeczpospolitej” opisującym tę reklamę eurosposłowie PiS Marek Migalski i Ryszard Czarnecki ogłosili bojkot piwa Lech i innych produktów zarządzającej nim Kompanii Piwowarskiej (więcej na ten temat). Firma szybko usunęła kontrowersyjny przekaz, uzasadniając to wygaśnięciem umowy na wynajem nośnika, i przeprosiła za jego niefortunną lokalizację (więcej na ten temat). Jednak zaraz potem na miejscu „Zimnego Lecha” pojawiła się reklama napoju izotonicznego Oshee z hasłem „O żyj i zwyciężaj” (więcej na ten temat).

Kompania Piwowarska, odpowiadając na skargę złożoną do Komisji Etyki Reklamy, powtórzyła argumentację z początku sierpnia: nośnik reklamowy niedaleko Wawelu został wybrany, ponieważ zapewnia reklamie świetną ekspozycję, a hasło „Zimny Lech” jest wykorzystywane w komunikacji tej marki od lutego 2009 roku. Firma zwróciła też uwagę, że slogan ten jest mocno związany z letnią kampanią promocyjną Lecha, w której każde miasto mogło wygrać megalmprezę z ciężarówką pełną zimnego piwa tej marki. Kompania Piwowarska podkreśliła, że layou outdoorowy nie zawiera jakichkolwiek treści, które pośrednio lub bezpośrednio nawiązywałyby do tragicznej śmierci Lecha Kaczyńskiego. W konsekwencji wniosła o oddalenie skargi na ten przekaz jako bezzasadnej.

Komisja Etyki Reklamy również nie przychyliła się do zarzutów zawartych w proteście, uznając, że billboard Lecha niedaleko Wawelu mieści się w ramach przyjętych norm etycznych, nie naruszając dobrych obyczajów. W efekcie komisja oddaliła tę skargę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"