Konsumenci z rynków rozwijających się pewniejsi siebie dzięki internetowi

Konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie - wynika z globalnego badania Digital Life przygotowanego przez agencję badawczo-doradczą TNS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Choć w Polsce również dostrzegany jest charakterystyczny dla krajów BRICS wysoki poziom zaangażowania w wirtualną rzeczywistość, to pewne zachowania i postawy Polaków wskazują, że ich stosunek do internetu zaczyna się racjonalizować i przypominać chłodniejszą postawę mieszkańców Europy Zachodniej czy Ameryki Północnej.

Podczas gdy rozwój infrastruktury otwiera rynki rozwijające się na cyfrową rzeczywistość, jej użytkownicy starają się jak najpełniej wykorzystać potencjał i tkwiące w niej możliwości, w czym często wyprzedzają kraje rozwinięte. Dostęp do świata online daje swoim nowym użytkownikom silne poczucie rozszerzania swoich horyzontów i wpływa korzystnie na poziom pewności siebie.

We Francji i Niemczech tylko 12 proc. internautów zgodziło się ze stwierdzeniem, że internet pomaga im wzmocnić pewność siebie, podczas gdy w Chinach, Indiach i Wietnamie podobnej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 42, 52 i 55 proc. badanych użytkowników sieci. Wskaźnik ten osiąga najwyższe wartości w Arabii Saudyjskiej, gdzie prawie czterech na pięciu użytkowników internetu (79 proc.) twierdzi, że dzięki sieci czują się pewniej.

W Polsce także zaobserwowano dość silną relację pomiędzy poczuciem pewności siebie, a korzystaniem z internetu - co trzeci polski internauta (33 proc.) potwierdza pozytywny wpływ świata online w tym aspekcie.

Internauci z rynków rozwijających się dają wyraz tej nowo nabytej wierze we własne możliwości poprzez wyrażanie swojej opinii w sieci – 44 proc. użytkowników internetu w Turcji regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu, pisze własnego bloga, tak jak 43 proc. internautów w Chinach i Meksyku oraz 39 proc. w Indiach. W grupie rynków rozwiniętych podobnie wysokim odsetkiem mogą pochwalić się tylko Włochy, gdzie 40 proc. użytkowników sieci regularnie publikuje wpisy na swoim blogu, w porównaniu do np. 14 proc. internautów w USA czy Wielkiej Brytanii.

Polacy są tutaj znacznie bliżsi rynkom dojrzałym - w naszym kraju bloga systematycznie prowadzi 15 proc. internautów.

W badaniu Digital Life przeprowadzonym przez TNS udział wzięło 72 tys. konsumentów z 60 krajów świata.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"