Wpływy wydawcy „Kukbuka” zmalały o 30,4 proc., a wynik netto o 667 tys. zł

W ub.r. Wydawnictw Kukbuk zanotowało spadek przychodów o 30,4 proc. do 6,24 mln zł, a jego wynik netto pogorszył się z 579,2 tys. zł zysku do 87,8 tys. zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy wydawcy „Kukbuka” zmalały o 30,4 proc., a wynik netto o 667 tys. zł

Firma wydaje przede wszystkim dwumiesięcznik kulinarno-kulturalny „Kukbuk”, związane z nim wydania specjalne oraz serwis internetowy Kukbuk.pl. Tytuł ukazuje się od jesieni 2012 roku.

Przychody wydawnictwa ze sprzedaży produktów zmalały z 4,22 mln zł w 2017 roku do 3,94 mln zł w ub.r., a ze sprzedaży towarów i materiałów - z 4,74 do 2,3 mln zł. Magazyn „Kukbuk” nie został zgłoszony do ZKDP, a firma nie odpowiedziała na pytania portalu Wirtualnemedia.pl o jego wyniki sprzedażowe i wpływy reklamowe.

Od wiosny 2017 roku redaktor naczelną „Kukbuka” jest Daria Pawlewska, do której należy 20 proc. udziałów firmy. Właścicielem 70 proc. jest prezes spółki Ambroży Palewski, a 10 proc. - Fabian Wolski.

Koszty z mniejszym spadkiem, rentowność poniżej zera

Wydatki operacyjne Wydawnictwa Kukbuk zmalały w skali roku o 22,5 proc. - z 8,2 do 6,36 mln zł. Koszty usług obcych poszły w dół z 5,33 do 4,1 mln zł, a nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,17 do 1,31 mln zł.

W ub.r. firma zatrudniała pięciu pracowników etatowych, dodatkowo przy każdym numerze magazynu współpracowała z ok. 40 osobami.

Wydatki na zużycie materiałów i energii ograniczono z 869,6 do 576,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmalały o ponad dwie trzecie - z 658,7 do 201 tys. zł.

Przy znacznie wyższym spadku przychodów od kosztów mocno pogorszyły się wskaźniki rentowności firmy. Wynik sprzedażowy spadł z 756,1 tys. zł zysku do 123,5 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 763,5 tys. zł zysku do 88 tys. zł straty, a wynik netto - z 579,2 tys. zł zysku do 87,8 tys. zł straty.

Kapitały własne Wydawnictwa Kukbuk zmalały w ciągu roku z 1,41 do 1,02 mln zł.

- Ubiegłoroczny  wynik finansowy jest efektem dużych inwestycji poczynionych przez wydawnictwo - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Daria Pawlewska. - Mam na myśli przede wszystkim gruntowną rozbudowę portalu/platformy internetowej Kukbuk.pl, której zupełnie nowa odsłona miała swoją premierę wiosną br. oraz rozwój projektów digitalowych i evntowych. Jesteśmy obecni na rynku od 7 lat i cały czas inwestujemy w rozwój tych obszarów, w których widzimy duży potencjał - podkreśla.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji