„Lego Masters” to format, który został stworzony w 2017 roku dla brytyjskiego Channel 4, dotychczas powstały lokalne edycje w takich krajach, jak m.in. USA, Australia, Niemcy i Holandia.
Uczestnikami programu są pary złożone z osób dorosłych i dzieci, których zadaniem jest układanie klocków lego. Ich zmagania ocenia jury. Pod koniec każdego odcinka jeden duet jest zmuszony opuścić program. Pierwsza polska edycja projektu w TVN nadawana była jesienią 2020 roku.
„Lego Masters 2” od 5 listopada
Drugi sezon „Lego Masters” zadebiutuje w TVN 5 października, program będzie nadawany w piątki o godz. 20.00. W ostatnich latach stacja w tym paśmie emitowała filmy fabularne w ramach pasma „Superkino”.
- Chcemy wzmocnić nasze piątkowe pasmo programami rozrywkowymi. W paśmie „Superkino” nadal będziemy emitować filmy, ale na przemian z innymi projektami. Jesienią pokażemy składający się z kilku odcinków show „Lego Masters 2”, a następnie do ramówki powrócą filmy. Myślę, że w kolejnych sezonach w tym paśmie będą się pojawiać również inne produkcje - ostatnio komentował portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Zdjęcia do „Lego Masters 2” realizowane były w ostatnich tygodniach. Show będzie liczyć sześć odcinków, w których zaprezentuje się sześć par. Zwycięski duet otrzyma tytuł mistrza Lego, nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. zł oraz zestawy klocków o wartości 10 tys. zł.
W roli uczestników w drugiej edycji show wystąpią: Mateusz Koprucki i Piotr Rybak, Magda Sędzicka i Łukasz Sędzicki, Ryszard Bosiak i Łukasz Górecki, Maciej Walaszek i Kacper Walaszek, Agnieszka Rybak i Piotr Rybak oraz Bartek Mazurkiewicz i Patryk Ziętara.
Polską edycję „Lego Masters” produkują wspólnie TVN i Endemol Shine Polska. Projekt powstaje we współpracy z Lego Polska.
Kamil Bednarek w jury
Nowym jurorem w drugiej edycji „Lego Masters” będzie Kamil Bednarek, który w tej roli zastąpi Pawła „Brodatego Geeka” Dudę. Drugim jurorem bez zmian będzie Aleksandra Mirecka. Show ponownie poprowadzi Marcin Prokop.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pajeczyna-player-pl-nowy-serial-premiera-wyniki-opinie,7170098591479937a ##
Premierowe odcinki pierwszej edycji reality-show „Lego Masters” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00, w okresie od 14 listopada do 19 grudnia ub.r. Średnia widownia programu wyniosła 1,17 mln osób, co przełożyło się na 8,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,13 proc. w grupie 16-59.
Produkcja dała TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i pozycję lidera w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 14,21 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).












