20 minut dłużej przed telewizorem podczas tegorocznych wakacji. Hitem mundial

W wakacje na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku względem analogicznego okresu ub.r. Natomiast średni czas oglądania telewizji wydłużył się o 20 minut.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2014 roku statystyczny polski widz spędzał przed telewizorem 3 godziny i 50 minut dziennie. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. czas ten się wydłużył o 20 minut.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w tegoroczne wakacje zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu ub.r. spadł o 8,76 proc. i wyniósł 10,83 proc. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z kolei na drugą lokatę spadła TVP1, której udział zmniejszył się o 12,11 proc. do 10,52 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki”.

Na podium znalazł się jeszcze TVN. Stacja ta zanotowała spadek o 0,67 proc. udziału do 10,40 proc.

Czwarta lokata należała do TVP2, której udział w okresie tegorocznych wakacji wyniósł 7,42 proc., po spadku o 8,17 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział wzrósł o 8,94 proc. do 4,02 proc. Oczko niżej znalazła się stacja TVP Info, notująca spadek o 1,09 proc. i wyniósł 3,64 proc. Zaś następna pozycja należała do TVN24 (3,44 proc. udziału; wzrost o 1,78 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,07 proc. udziału; w dół o 6,12 proc.), TV4 (2,59 proc. udziału; bez zmian) i Polsat 2 (1,99 proc. udziału; + 4,74 proc.).

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia br. spadł o 6,97 proc. do poziomu 12,14 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 10,96 proc., po spadku o 3,27 proc.

Trzecia pozycja należała do TVP1 (8,15 proc., spadek o 4,90 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział wzrósł o 0,57 proc. i wyniósł 7,11 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVN7 z 3,62 proc. udziału (względem analogicznego okresu ub.r. jej wynik się nie zmienił).

W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2014 roku największą widownię zgromadził finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, pokazany 13 lipca br. Obejrzało go aż 10,06 mln osób. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwa - do Polsatu i jedno - do TVN.

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.

Pierwsze miejsce wśród czołowych reklamodawców, którzy przeznaczyli największe wydatki reklamowe na telewizję, zajęła firma Aflofarm Farmacja Polska. W wakacje 2014 roku w reklamę telewizyjną zainwestowała ona 197 mln zł. W porównaniu do 2012 roku wynik ten zwiększył się o 34,41 proc.

Drugie miejsce należało do Procter & Gamble (94 mln zł; wzrost o 24,47 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Schwarzkopf & Henkel (68 mln zł; do góry o 37,18 proc.). Wszystkie dane cennikowe, bez rabatów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?