Amerykanie mylą się co do bezpieczeństwa swoich komputerów

Większość amerykańskich konsumentów wierzy, że chroni swojekomputery przed internetowymi zagrożeniami, ale ich działania wcalenie wskazują, że ich urządzenia są bezpieczne.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jak informuje agencja Reuters, powołując się na badanie firmyMcAfee Inc. oraz organizacji National Cyber Security Alliance(NCSA), 87 procent respondentów stwierdziło, że ma na swoimkomputerze zainstalowane oprogramowanie antywirusowe. 73 procentpowiedziało, że ma zainstalowanego firewalla, a 70 procent programantyspyware.

Sytuacja wyglądała jednak zupełnie inaczej, gdy autorzy badaniazdalnie sprawdzili programy zainstalowane na komputerachrespondentów.

Okazało się, że 94 procent badanych miało zainstalowany programantywirusowy, ale zaledwie połowa z nich w ciągu ostatniegomiesiąca dokonała jego uaktualnienia. 81 procent miałozainstalowanego firewalla, ale tylko w 64 procentach przypadkówosłona ta została uaktywniona. Z kolei spośród 70 procentrespondentów twierdzących, że ma zainstalowany program antyspyware,faktycznie znajdował się on na 55 procentach komputerów.

Badanie zostało przeprowadzone między 2 sierpnia a 10 wrześniabieżącego roku na próbie 378 amerykańskich użytkownikówInternetu.

źródło: Reuters

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska