Antonio Lucio, szef marketingu odchodzi z Facebooka

Antonio Lucio, globalny dyrektor marketingu Facebooka odchodzi z firmy. Pracował tu dwa lata.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Lucio zapowiedział, że odejdzie z firmy, by zająć się działalnością doradczą i szkoleniową. Formalnie jego ostatnim dniem pracy w serwisie społecznościowym będzie 18 września.

Antonio Lucio zapowiedział, że do końca br. będzie pomagał Facebookowi w rekrutacji następcy.

Lucio był znany przez lata z nacisku na większą odpowiedzialność w mediach cyfrowych, zanim jeszcze dołączył do Facebooka. Pochodzący z Hiszpanii, wychowany w Puerto Rico, Lucio ma reputację zagorzałego orędownika różnorodności. Wcześniej pracował w HP, gdzie domagał się od współpracujących z firmą agencji marketingowych, aby zatrudniały więcej kobiet i osób o różnym kolorze skóry na wyższych stanowiskach kierowniczych.

Lucio został zatrudniony pod koniec 2018 roku i miał pomóc Facebookowi odbudować jego nadszarpnięty wizerunek.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 roku 18,69 miliarda dolarów. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld USD). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,18 miliarda dolarów, w porównaniu do 2,62 miliarda dolarów zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska