Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami technologicznymi świata (TOP20)

Apple wyprzedziło Google i odzyskało miano najcenniejszej marki świata, a jednocześnie lidera wśród marek technologicznych w dziesiątej edycji badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:
Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami technologicznymi świata (TOP20)
fot. Shutterstock.com

Apple osiągnął wzrost o 67 proc., notując rekordową wartość marki, czyli 247 mld USD. Tymczasem wzrost Google’a wyniósł 9 proc., do wartości 174 mld USD. Microsoft, obecnie wart 116 mld USD, to nowy numer 3. Marka ta awansowała o jedno miejsce, a wzrost jej wartości wyniósł 28 proc.

Sukces graczy takich jak Apple, Google czy inne marki technologiczne w tegorocznym rankingu pokazuje siłę sektora technologicznego. Obecność tego sektora w rankingu spowodowała, że łączna wycena pierwszej dwudziestki (Top 20) podskoczyła o 24 proc., nieco przekraczając 1 bilion USD. Handel detaliczny był jedyną kategorią o porównywalnych wynikach - wzrost w tym przypadku wyniósł tyle samo.

Nowością w pierwszej dwudziestce marek technologicznych jest rozwijający się dynamicznie chiński dostawca infrastruktury telekomunikacyjnej Huawei. Markę tę wyceniono na 15,3 mld USD. Druga nowość to platforma Adobe pozwalająca łączyć rozwiązania software’owe z działalnością marketingową (wartość: 7,4 mld USD).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/apple-przed-google-i-microsoftem-facebook-urosl-najbardziej-twitter-i-samsung-w-dol-top100-najcenniejszych-marek ##

grafika

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Allegro nagrodzi menedżerów. Skupiło akcje za prawie 150 mln zł

Allegro nagrodzi menedżerów. Skupiło akcje za prawie 150 mln zł

PKP Intercity przekonuje, że "Podróż to my"

PKP Intercity przekonuje, że "Podróż to my"

Anna Gajewska z awansem w oLIVE media

Anna Gajewska z awansem w oLIVE media

"Marka osobista" – nowy podcast w Onet Audio

"Marka osobista" – nowy podcast w Onet Audio

Polscy naukowcy tworzą nowy chroniony obszar w Antarktyce
Materiał reklamowy

Polscy naukowcy tworzą nowy chroniony obszar w Antarktyce

Emilia Metryka social media managerką w Social Lama

Emilia Metryka social media managerką w Social Lama