'Artystyczna' wyszukiwarka

Testowana właśnie przez londyńską galerię Tate wyszukiwarka internetowa ArtGarden pomaga znaleźć odpowiednie strony wtedy, gdy użytkownik nie wie dokładnie, czego szuka

4press
4press
Udostępnij artykuł:

Projekt ArtGarden ma pomóc internautom – którzy przecież w znacznej części nie posiadają zbyt szczegółowej wiedzy o sztuce - w przeszukiwaniu zbiorów galerii. Dzięki nowemu rozwiązaniu, aby odnaleźć poszukiwany obraz nie trzeba znać już jego nazwy ani nazwiska twórcy. Wyszukiwarka prezentuje zdjęcia obrazów, a użytkownik wskazuje ten, który jest najbliższy jego oczekiwaniom. ArtGarden prezentuje wtedy inne podobne obrazy.

System jest połączeniem inteligentnego algorytmu i wyszukiwania losowego. Każdy obraz jest skojarzony z kilkoma słowami kluczowymi, więc system szuka obrazów należących do podobnych kategorii co obiekt wskazany przez internautę. Z kolei element losowy ma według twórców programu upodabniać internetowe poszukiwania do prawdziwej przechadzki po galerii.

Jeśli rozwiązanie okaże się przydatne, może znaleźć znacznie szersze zastosowanie. Zresztą sam pomysł zrodził się w zgoła „nieartystycznych” okolicznościach. „Odwiedziłem sklep internetowy żeby znaleźć świąteczny prezent dla żony. Ale nie miałem pojęcia, czego szukam” – mówi Richard Tateson, twórca projektu. Tak powstało ArtGarden, wspierające użytkownika w sytuacji gdy nie ma jasno sprecyzowanych oczekiwań.

Źródło informacji: BBC

4press
Autor artykułu:
4press
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta