Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł o 4,0 pkt do -20,5pkt

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł w III kwartale br. o4,0 pkt wobec II kw. i wyniósł -20,5 pkt, wynika z badańprzeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i NarodowyBank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS w piątek. Wskaźnikwyprzedzający odnotował wzrost o 5,3 pkt kw./kw. do -29,1 pkt.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

Obydwa wskaźniki, pomimo wzrostu w II i III kwartale, nieosiągnęły jeszcze poziomu z IV kwartału 2008 r. (odpowiednio: -13,7pkt i -20,4 pkt).

"Kierunki tendencji konsumenckich ocen zmian w sytuacjifinansowej gospodarstw domowych wskazują, że społeczeństwo polskiewyraźnie odczuło spowolnienie wzrostu dochodów w I półroczu 2009 r.i zaczyna ponownie oczekiwać wyższego poziomu poprawy swojejsytuacji finansowej" - głosi raport.

GUS zwraca też uwagę, że tendencje zmian wartości wskaźnikówufności konsumenckiej w ostatnich dwóch kwartałach, a zwłaszcza wIII kwartale 2009 r. wskazują, że wystąpiło oczekiwane odwróceniesię niekorzystnych tendencji w dynamice konsumpcji gospodarstwdomowych spowodowane znacznym spowolnieniem rozwojugospodarczego.

Badania koniunktury konsumenckiej są prowadzone zczęstotliwością miesięczną od stycznia 2004 roku przez GUS i NBP.Wskaźniki mogą przyjmować wartość od -100 do +100 pkt (wartośćdodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionychoptymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie). W IIIkw. br. badanie zostało przeprowadzone na próbie 5183 gospodarstwdomowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem