"Brak wizji i wiarygodności" - specjaliści PR o komunikacji UE podczas kryzysu strefy euro

Według większości specjalistów ds. PR na świecie europejskie rządy i władze nie pokazały w sposób wiarygodny jak chcą rozwiązać kryzys w strefie euro, ani jaka jest ich wizja Europy po tym kryzysie - wynika z badania InfiniteLatitude.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdaniem 81 proc. specjalistów PR europejskie rządy i władze nie były w stanie jasno pokazać, jak chcą rozwiązać kryzys w strefie euro.

Według 77 proc. respondentów nie potrafiły one także wyraźnie przedstawić swojej wizji Europy po kryzysie, a 66 proc. stwierdziło, że brakowało im wiarygodności w swojej komunikacji.

grafika
grafika

 

Tylko 4 proc. ankietowanych specjalistów PR uważa, że państwom i władzom unijnym udało się pozyskać poparcie opinii publicznej dla przyjętych metod walki z kryzysem. 20 proc. respondentów nie ma ten temat zdania, a reszta neguje to twierdzenie.

grafika

Nieco lepiej wypada ocena wysiłków UE w wyjaśnieniu opinii publicznej źródeł kryzysu. Udało się to dobrze zrobić zdaniem 11 proc. ankietowanych specjalistów PR, a około 23 proc. ma do tego stosunek co najmniej neutralny.

grafika

W badaniu zadano również pytanie o to, jak rozpad strefy euro może wpłynąć na działania firm i agencji PR, w których pracują ankietowani specjaliści. Tylko 28 proc. z nich uważa potencjalny rozpad strefy euro za zagrożenie dla ich przedsiębiorstwa. Zupełnie nie obawia się tego 60 proc. respondentów, a 12 proc. z nich postrzega możliwy rozpad strefy euro wręcz jako szansę - np. do zainicjowania specjalnych działań budujących reputację swojej firmy.

grafika

Spośród 28 proc. specjalistów PR, którzy widzą zagrożenie w rozpadzie strefy euro, tylko połowa podjęła już jakieś szczególne środki ostrożności. 81 proc. respondentów twierdzi, że nie dokonano w ich firmach żadnych przygotowań na tę okoliczność.

Podobnie myślą przedstawiciele agencji PR. Zdaniem 55 proc. z nich rozpad strefy euro nie stwarza poważnego ryzyka biznesowego dla ich organizacji, a 28 proc. respondentów postrzega go jako szansę, zwłaszcza dla poprawy relacji z klientami.

grafika

W badaniu globalnej sieci PR InfiniteLatitude wzięło udział 111 starszych specjalistów PR, zatrudnionych w korporacyjnych działach PR i agencjach PR z 23 krajów, w tym z Polski. Badanie zostało przeprowadzone przy pomocy ankiety internetowej we wrześniu i w pierwszej połowie października 2012 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK