Klienci sklepu online CCC mogą wyszukiwać produkty na podstawie zdjęcia

CCC wprowadza dla swoich klientów nową funkcjonalność ułatwiającą zakupy online - wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Klienci sklepu online CCC mogą wyszukiwać produkty na podstawie zdjęcia
fot. materiały prasowe

Usługa w pierwszej visual search była najpierw dostępna na urządzeniach iOS, teraz została rozszerzona na wszystkie kanały komunikacji - platformę Android, sklep internetowy ccc.eu oraz Messenger.  

Jak działa visual search w CCC

Z rozwiązania udostępnionego w sklepie internetowym ccc.eu mogą w pierwszej kolejności skorzystać użytkownicy w Polsce i na Węgrzech. To spersonalizowana dla CCC wersja technologii wykorzystywanej w Google Lens, która opiera się na zastosowaniu analizy obrazu przez głębokie sieci neuronowe.

Algorytm identyfikuje charakterystyczne cechy danego produktu oraz wyszukuje najbardziej podobne ze zbioru produktowego sklepu. Co więcej, potrafi rozpoznać i wyodrębnić wszystkie produkty znajdujące się na zdjęciu, będące jednocześnie w ofercie sklepu. Dzięki temu użytkownik może wybierać np. buty i torebkę, w sytuacji gdy oba te produkty znajdują się na jednym zdjęciu.

- Użytkownik korzystający z wyszukiwania po obrazie po pierwsze chętniej, niż przy tradycyjnym wyszukiwaniu, dodaje produkty do koszyka, po drugie chętniej je kupuje. Visual search to kolejne ułatwienie procesu zakupowego, wyjście naprzeciw potrzebom naszych klientów i ich większego zaangażowania w świat CCC. Dzisiaj rządzi obraz i zamiast słów-kluczy, filtrów itp. często łatwiej jest po prostu dodać zdjęcie danego produktu, by znaleźć podobne modele oferowane przez CCC - komentuje Michał Pachnik, head of ecommerce campaigns & mobile APP w CCC.

W drugim kwartale przychody grupy CCC ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych zmalały rok do roku o 48 proc. do 581,9 mln zł. Za to wpływy z e-commerce podskoczyły o 82 proc. do 629,4 mln zł. W całym półroczu przychody ze sprzedaży stacjonarnej zmniejszyły się o 38 proc. do 1,05 mld zł, a wpływy z e-commerce prawie się z nimi zrównały, rosnąc o 66 proc. do 1,04 mld zł.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

Zmarła Magda Umer

Zmarła Magda Umer

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA