Cyfrowy dziennik „De Correspondent”: 19 tys. subskrybentów i 2,2 mln euro wpływów

Opierająca swój model biznesowy tylko na abonamencie od czytelników internetowa gazeta „De Correspondent” po 12 miesiącach działalności przynosi 2 mln euro przychodów. Większość abonentów przedłużyła subskrypcję tytułu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Projekt cyfrowej gazety „De Correspondent” uruchomiono we wrześniu 2013 roku. Tytuł został stworzony przez Roba Wijnberga (byłego redaktora naczelnego holenderskiego tabloidu NRC Next) oraz Haralda Dunninka (założyciela agencji interaktywnej Momkai z siedzibą w Amsterdamie).

Twórcy gazety założyli, że nie będzie się ona utrzymywała z reklam, jak większość serwisów internetowych, ale z rocznego abonamentu w wysokości 60 euro płaconego przez czytelników. Ambicją szefów „De Correspondent” było dostarczanie odbiorcom wysokiej jakości dziennikarskich treści. Po roku funkcjonowania dziennika zdołał on przyciągnąć do siebie 19 tysięcy abonentów, z których 60 procent zdecydowało się zapłacić za kolejnych 12 miesięcy dostępu do tytułu. Według raportu opublikowanego przez „De Correspondent” do osób przedłużających prenumeratę dołączyło wielu nowych czytelników - w sumie dziennik ma ich dzisiaj 37 tysięcy. To oznacza, że gazeta osiągnęła roczny przychód na poziomie 2,2 mln euro.

grafika

Na stronie projektu redaktor naczelny gazety prezentuje między innymi zestawienie wydatków poniesionych przez wydawców na utrzymanie redakcji i tytułu z każdych 60 euro zapłaconych przez pojedynczego abonenta. Wynika z niego, że najwięcej (ponad 53 proc. oraz prawie 32 euro) pochłonęły honoraria dla dziennikarzy i współpracowników, drugą pozycję na liście (z górą 10 euro) zajmują podatki, na trzeciej zaś znalazły się wydatki na projekty graficzne i technologie, które kosztowały niecałe 7 euro z każdych 60 pozyskanych od czytelników. Tylko 1,31 euro „De Correpondent” wydał na marketing i reklamę.

grafika

W ciągu ostatniego roku gazeta osiągnęła ponad 4,5 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero