DAZN chce pozyskać 1 mld dolarów: wejdzie na giełdę lub sprzeda biznes w Japonii

DAZN, płatna platforma streamingowa oferująca transmisje i programy sportowe, szuka nowych sposobów na pozyskanie dodatkowych funduszy. Według nieoficjalnych doniesień spółka rozważa wejście na giełdę lub sprzedaż japońskiej części biznesu. Celem jest pozyskanie 1 mld dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:
DAZN chce pozyskać 1 mld dolarów: wejdzie na giełdę lub sprzeda biznes w Japonii

DAZN to platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Zainwestowała ona ogromne środki w zakup praw do transmisji sportowych. Obecnie serwis jest dostępny w dziewięciu krajach (USA, Kanada, Hiszpania, Brazylia, Włochy, Niemcy, Austria, Szwajcaria i Japonia), ale do końca br. chce zaistnieć na 200 rynkach.

W zeszłym roku spółka DAZN, mająca swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii, próbowała już pozyskać co najmniej 500 mln dolarów poprzez pierwszą ofertę publiczną (IPO). Plan ten zniweczyła jednak pandemia koronawirusa. Z powodu odwołania na całym świecie imprez sportowych DAZN zaczął ponosić straty, gdyż użytkownicy powszechnie zaczęli rezygnować z dostępu do serwisu i opłacania subskrypcji.

Według anonimowych źródeł agencji Bloomberg, teraz DAZN rozważa giełdowy debiut poprzez IPO lub umowę z tzw. spółką SPAC (Special Purpose Acquisition Company). Inną z opcji branych pod uwagę jest sprzedaż japońskiej części biznesu.

Informatorzy Bloomberga twierdzą, że DAZN, której założycielem i większościowym udziałowcem jest Leonard Blavatnik, poprzez któryś z wyżej wymienionych wariantów liczy na pozyskanie finansowania rzędu 1 mld dolarów. Spółka nie komentuje tych doniesień.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta