DisplaySearch: 211 mln telewizorów sprzedanych w 2009 r.

W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 211 milionów telewizorów.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.

W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku światowa sprzedaż sięgnęła poziomu 67,81 miliona odbiorników i była o 24 proc. większa w ujęciu kwartalnym oraz o 17 proc. większa rok do roku.

74,8 proc. (50,73 mln) sprzedanych w IV kwartale telewizorów stanowiły odbiorniki LCD, 18,2 proc. (12,31 mln) odbiorniki CRT, a 7,0 proc. (4,72 mln) odbiorniki plazmowe.

Od ponad trzech lat w każdym kolejnym kwartale, zarówno jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych telewizorów jak i uzyskiwany z nich przychód, liderem jest firma Samsung.

Biorąc pod uwagę przychód, w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku koreański producent miał 23,6 proc. udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się: LG Electronics (13,0 proc.), Sony (11,5 proc.), Panasonic (8,0 proc.) oraz Sharp (5,4 proc.). Odbiorniki sprzedane przez pozostałe firmy wygenerowały 38,6 proc. całkowitego przychodu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem