Facebook: przychód i zysk rosną, 1,7 mld użytkowników, prawie miliard tylko mobilnych

Facebook ma za sobą kolejny udany kwartał - zarówno pod względem finansowym, jak i biorąc pod uwagę liczbę użytkowników portalu.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook: przychód i zysk rosną, 1,7 mld użytkowników, prawie miliard tylko mobilnych

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2016 roku 6,44 miliarda dolarów. To o 59 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (4,04 mld USD).

Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 6,24 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 63 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 84 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 76 proc. w II kw. 2015 r.).

Facebook zanotował w II kwartale tego roku zysk netto w wysokości 2,06 miliarda dolarów, w porównaniu do 719 milionów dolarów zysku w II kwartale roku 2015 (wzrost o 186 proc.).

grafika
grafika

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec czerwca br. wynosiła 1,71 miliarda - o 15 proc. więcej w skali roku. O 17 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,13 miliarda.

grafika
grafika

Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec II kwartału korzystało z niej średnio 1,57 miliarda osób miesięcznie, co oznacza 20-proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 967 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych (o 312 mln więcej niż przed rokiem).

grafika
grafika

Ponadto z należących do Facebooka usług WhatsApp i Messenger korzysta 1 miliard użytkowników miesięcznie, a z Instagrama - 500 milionów użytkowników miesięcznie.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta