Facebook rezygnuje z modułu wiadomości w aplikacji mobilnej

Jeszcze w tym tygodniu oficjalna aplikacja mobilna Facebooka otrzyma aktualizację, która całkowicie wyłączy moduł wiadomości. Ma go zastąpić komunikator Facebook Messenger.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Facebook tłumaczy tę decyzję koniecznością skupienia się na rozwoju jednej mobilnej platformy do komunikacji między użytkownikami. Dotąd moduł wiadomości w aplikacji mobilnej dublował funkcje, które w bardziej rozbudowanej postaci były obecne w Messengerze. Teraz każdy, kto zeche nawiązać prywatną rozmowę ze znajomymi, będzie zmuszony do instalacji komunikatora.

grafika

Wiadomości są bardzo istotnym elementem komunikacji na Facebooku. Dziennie internauci przesyłają ich do siebie 12 mld. Sam komunikator Messenger ma 200 mln aktywnych użytkowników, co czyni go jedną z najpopularniejszych aplikacji tego typu na świecie. Zdaniem przedstawicieli serwisu korzystanie z programu przynosi szereg wymiernych korzyści. Jedną z nich jest o 20 proc. szybsze odpowiadanie na wiadomości, co w konsekwencji czyni rozmowy bardziej dynamicznymi.

Pierwsze informacje na temat rezygnacji z modułu wiadomości w oficjalnej aplikacji Facebooka pojawiły się już w kwietniu br. (więcej na ten temat). Od tamtej pory serwis aktywnie nakłaniał użytkowników do wypróbowania swojego oficjalnego komunikatora.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska