Firefox rośnie wolniej

Kolejne badania pokazują, że liczba pobieranych kopii przeglądarki Firefox rośnie, jednak szybkość z jaką się to dzieje nie jest tak duża jak w dniach po opublikowaniu programu

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Negatywny wpływ na dalsze sukcesy Firefoxa mogą mieć m.in. odkrywane w nim dziury. Firma WebSidStory stwierdziła, że pod koniec zeszłego miesiąca amerykańscy internauci w 88,9 proc. korzystali z programu Microsoftu, gdy tymczasem aplikację Mozilli wybrało 6,8 proc. użytkowników sieci. Kiedy w listopadzie opublikowano wersję 1.0 przeglądarki, miesięczny wzrost jej rynkowego udziału wynosił około 1 proc. Obecnie jest to około 0,3 proc. Nie tak dawno Mozilla ogłaszała pokonanie bariery 50 mln pobrań swojej przeglądarki.

Być może wyhamowanie to efekt odkrywanych w Firefoxie błędów. Do tej pory program budował swą siłę w walce z Internet Explorerem dzierżąc miano bezpieczniejszej aplikacji. Przy obecnie notowanym wzroście, cel Mozilli jakim jest kontrolowanie 10 proc. rynku przeglądarek internetowych po roku obecności na nim, może nie zostać spełniony.

Specjaliści z WebSideStory zbadali też jak miewają się użytkownicy przeglądarek w Japonii i Niemczech. Szczególnie interesujące okazały się wyniki z Niemiec, gdzie prawie 70-procentowej obecności Internet Explorera towarzyszy 22,6-procentowy udział Firefoxa. W Japonii z kolei dużym zaufaniem darzony jest program Microsoftu (93,9 proc.), a Firefox osiąga niecałe 3 proc.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska