Grupa Starcom MediaVest tworzy funkcje multiscreen managerów i plannerów

W domach mediowych Starcom, MediaVest i Starlink wydzielone zostały stanowiska multiscreen managerów i multiscreen plannerów, zajmujących się zarządzaniem kampaniami wideo w różnych kanałach komunikacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Funkcja multiscreen managera lub multiscreen plannera została utworzona w każdym teamie z domach mediowych z grupy Starcom MediaVest. Tacy managerowie i plannerzy odpowiadają za realizację kampanii opartych na reklamach wideo w telewizji oraz internecie (w tym w serwisach VoD i wideo, na urządzeniach przenośnych i w mediach społecznościowych). Wykorzystują do tego m.in. autorskie narzędzie firmy - Multichannel Audience Dynamics (MAD).

- Opiera się ono na danych z badania Startrack (dotyczącego konsumpcji mediów w Polsce, a realizowanego przez Starcom MediaVest regularnie od 2001 roku), które dostarcza informacji na temat współkonsumpcji mediów i zależności między oglądalnością telewizji, wideo na żądanie czy serwisów wideo. To natomiast umożliwia łączenie danych z kilku źródeł i liczenie łącznego zasięgu kampanii wideo, co według naszej wiedzy jest umiejętnością unikatową na polskim rynku reklamy - opisuje Rafał Wyszyński, dyrektor Quest, agencji analityczno-badawczej działającej w grupie Starcom MediaVest.

- Błyskawiczny wzrost oglądalności wideo poza tradycyjnym ekranem telewizyjnym i podążający za nim dynamiczny wzrost udziału wydatków reklamowych na wideo w internecie nie są już dla nikogo zaskoczeniem. Myślimy jednak, że jesteśmy dopiero na początku bardzo ciekawego procesu. W stosunkowo krótkim czasie rozwój technologii i ich dostępności spowoduje jeszcze poważniejsze przeobrażenia na naszym rynku - ocenia Piotr Piętka, prezes grupy Starcom MediaVest. - Utworzenie multiscreen managementu w naszych zespołach nie wynika więc wyłącznie z doraźnej potrzeby pogłębiania kompetencji związanych z efektywnością planowania i zakupu kampanii wideo w różnych kanałach komunikacji. Naszą intencją jest jak najlepsze przygotowanie się do tego, co czeka nas za kilka lat - dodaje.

Według szacunków Starlinka I połowie br. wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 1,76 mld zł (stanowiąc 50,2 proc. w całym rynku reklamowym), a na reklamę wideo w internecie - 35,1 mln zł (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

"Szepty mroku" powracają. Trzeci sezon thrillera noir AMC odkrywa mroczne tajemnice pustyni
Materiał reklamowy

"Szepty mroku" powracają. Trzeci sezon thrillera noir AMC odkrywa mroczne tajemnice pustyni

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI