IDC: 27-procenty wzrost na rynku reklamy online, Google traci

W ubiegłym roku wydatki na amerykańskim rynku internetowej reklamyzwiększyły się w porównaniu z rokiem 2006 o 27 procent, do 25,5miliarda dolarów. Po raz pierwszy od dwóch lat udziały w rynkustraciło Google.

km
km
Udostępnij artykuł:

W samym IV kwartale zeszłego roku wydatki na internetową reklamęw USA wzrosły o 28 procent, do 7,3 miliarda dolarów - informujeserwis ClickZ, powołując się na dane firmy badawczej IDC.

W kwartale tym udziały lidera rynku jakim jest Google,zmniejszyły się w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami opół procenta, do 23,7 procenta. Przyczynił się do tego niższywzrost sprzedaży reklam. W ostatnich trzech miesiącach minionegoroku w przypadku Google wyniósł on 40 procent, wobec 50 procent wIII kwartale.

Z danych IDC wynika, że gdyby doszło do połączenia Microsoftu zYahoo, pozycja Google nie byłaby już tak mocna jak teraz, gdydziałają one oddzielnie. Biorąc pod uwagę dane z IV kwartału,miałyby one razem około 17 procent udziałów na amerykańskim rynkureklamy online.

źródło: ClickZ

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały