IDC - szybszy wzrost dla nowych form reklamy w sieci

Zmiany na rynku reklamy online mogą zapowiadać kłopoty dla Google.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Zdaniem IDC, o ile reklamy w wyszukiwarkach internetowych utrzymają swoją pozycję na rynku tego typu materiałów, w kolejnych latach ich znaczenie może być coraz mniejsze. Przychody rynku reklam internetowych w minionym roku sięgnęły w Stanach Zjednoczonych 16,9 mld dolarów. W 2011 roku będzie to jednak już 31,3 mld (roczny średni wzrost w badanym okresie wyniesie około 13,5 proc.). Wiele z tych pieniędzy przypadnie reklamom we wschodzących obecnie formatach, pozostawiając mniejszą niż obecnie część reklamom z wyszukiwarek. O ile w minionym roku materiały reklamowe w wyszukiwarkach odpowiadały za około 40 proc. przychodów na największym rynku internetowym świata, w 2011 roku ma to być już 32 proc.

Zmiana może okazać się bolesna dla Google, którego biznes reklamowy w sieci opiera się w przeważającej części właśnie na reklamach wyświetlanych podczas przeszukiwania sieci. Tymczasem zdaniem analityków, razem z rozwojem infrastruktury szerokopasmowych połączeń rośnie zainteresowanie reklamowdawców takimi formami przekazu jak reklamy wideo. To one w najbliższych latach zanotują najszybsze wzrosty.

Nie jest jednak sztuką przewidzieć, że w tak zmieniających się warunkach reklamowych w sieci, Google, ale i inni wielcy gracze rynku reklamy internetowej, będą bezczynnie przyglądać się zachodzącym zmianom i kurczącym się przychodom.

Źródło: TG Daily - pclab.pl

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]