IDC: wzrosty na rynku procesorów w III kw., Intel powiększa przewagę nad AMD

W III kwartale bieżącego roku globalny przychód ze sprzedaży procesorów komputerowych wyniósł 10,7 miliarda dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Oznacza to wzrost o 12,2 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami oraz o 16,1 proc. wobec analogicznego okresu roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rok do roku, wzrosła także liczba sprzedanych układów - odpowiednio o 6,7 proc. i 5,2 proc.

Zdecydowanym liderem pod względem liczby sprzedanych procesorów była w III kwartale firma Intel, z 80,2 proc. udziału w rynku - o 0,9 pkt. proc. więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach. Drugi AMD zanotował w tym samym czasie spadek z 20,4 do 19,7 proc. Daleko w tyle za rywalami była trzecia w rankingu VIA Technologies, notując spadek z 0,3 proc. do 0,1 proc. rynkowego udziału.

Jednocześnie obniżona została rynkowa prognoza na cały bieżący rok. Wcześniej analitycy IDC szacowali, że liczba sprzedanych procesorów zwiększy się o 9,3 proc., a teraz zakładają wzrost o 7,3 proc.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami