In-Stat: 9 mld USD dochodu ze sprzedaży e-booków w 2013 r.

Światowe dochody ze sprzedaży e-booków zwiększą się z 323 milionówdolarów w 2008 roku do 9 miliardów dolarów w roku 2013.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tymczasem liczba sprzedanych e-booków wzrośnie w tym samymczasie z niecałego 1 miliona do prawie 29 milionów - prognozujefirma badawcza In-Stat.

Jako główną przyczynę tych wzrostów firma wskazuje na rosnącąpopularność oferowanego przez sklep internetowy Amazon.com odlistopada 2007 roku czytnika e-booków o nazwie Kindle.

"Co prawda Amazon nie był pierwszą firmą, która wprowadziłae-booki na rynek, ale oferta wokół Kindle pobudziła zarównoświadomość jak i zapotrzebowanie na e-booki. Ich sprzedaż idzie wgórę, a modele biznesowe są tutaj opracowywane przez coraz większąliczbę producentów sprzętu i dostawców treści" - czytamy w raporcieIn-Stat.

Jak dotąd Amazon nie ujawnił dokładnych danych odnośniesprzedaży Kindle, a ostatnio dyrektor wykonawczy serwisu Jeff Bazospowiedział udziałowcom, że ze względów konkurencyjnychprawdopodobnie nigdy nie zostanie to uczynione.

Natomiast analityk Citigroup Mark Mahaney przewiduje, że do roku2010 dochód ze sprzedaży tych czytników sięgnie poziomu 1 miliardadolarów, co będzie wówczas stanowić około 4 procent przychodówAmazon. Szacuje on także, że w I kwartale bieżącego roku sprzedanookoło 300 tysięcy Kindle, a do końca grudnia powinien zostać tutajprzekroczony poziom 1 miliona.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska