Intel ostatecznie rezygnuje z wearables i likwiduje cały zespół z tego segmentu

Według nieoficjalnych informacji Intel zamknął ostatecznie dział koncernu zajmujący się opracowywaniem i produkcją urządzeń typu wearables. Intel nie był zadowolony z wyników sprzedaży smartwatcha Basis oraz opasek, teraz zamierza skierować swoje wysiłki w kierunku segmentu rozszerzonej rzeczywistości.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Intel ostatecznie rezygnuje z wearables i likwiduje cały zespół z tego segmentu

O ostatecznym wygaszeniu działu zajmującego się wearables poinformowała stacja CNBC powołując się na własne źródła w centrali Intela.

Zgodnie z tymi doniesieniami szefostwo koncernu ostatecznie zakończyło prace nad smartwatchami czy opaskami elektronicznymi, choć pierwsze kroki w tym kierunku wykonano jeszcze jesienią ub.r. Wówczas Intel zwolnił ponad 80 proc. osób zatrudnionych w dziale wearables, część z nich jednak znalazła zatrudnienie w innych zespołach firmy.

Choć urządzenia wearables wciąż znajdują na rynku swoich nabywców, to jednak Intel nie miał do tego segmentu szczęścia. Co prawda wprowadził do sprzedaży smartwatch Basis opracowany przez zakupioną wcześniej firmę, a także kilka opasek dla aktywnych użytkowników, jednak globalne wyniki sprzedaży okazały się dalekie od oczekiwań.

Od 2014 r. Intel przestał zamieszczać dane finansowe dotyczące segmentu wearables, co już zwiastowało zamiary Intela wycofania się z nieopłacalnego dla niego rynku.

Według nieoficjalnych zapowiedzi Intel zamiast na segmencie smartwatchy i opasek zamierza skierować więcej uwagi na obszar urządzeń i rozwiązań przeznaczonych do rozszerzonej rzeczywistości.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?