Inwestycje Comarchu w sektor usług mogą wzrosnąć w 2010 r. do 40 mln zł

Spółka IT Comarch planuje zainwestować w 2010 r. ok. 40 mln zł w rozwój swojego działu usług, wynika z wypowiedzi wiceprezesa Marcina Warwasa. Ma to oznaczać wzrost o ok. 50-60% w stosunku do poprzedniego roku.

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

"Część z tych inwestycji to kontynuacja projektów rozpoczętych w zeszłym roku" - powiedział Warwas dziennikarzom w środę.

Comarch inwestuje m.in. w centra przetwarzania danych w Niemczech i Francji. Mają mu one dać możliwość ubiegania się o kontrakty outsourcingowe (w tym BPO - Business Process Outsourcing) warte kilkadziesiąt milionów złotych.

"Obecnie negocjujemy dwa takie kontrakty, w jednym przypadku mamy już podpisany list intencyjny" - powiedział Warwas.

Dział sektora usług Comarchu obecnie generuje 30% swoich przychodów z działalności zagranicznej. W zakresie "systemów lojalnościowych" ten udział wynosi ok. 90%. Spółka widzi możliwość właśnie na rynkach zagranicznych - m.in. w Azji.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku grupa Comarch miała 5,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 161,18 mln zł zysku rok wcześniej (uwzględniając jednorazowy efekt sprzedaży Interia.pl), przy przychodach odpowiednio 497,52 mln zł wobec 389,39 mln zł.

WM / isb / masz
Autor artykułu:
WM / isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska