Ipsos: Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 9,7 pkt do 83,3 pktw V

Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 9,7 pkt do poziomu 83,3punktów, podał instytut badawczy Ipsos w komunikacie w środę.Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 12,6 pkt proc. do 66,8punktów.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Szczególnie poprawiają się oczekiwania dotyczące możliwychkierunków rozwoju sytuacji gospodarczej. Polacy również nieco mniejobawiają się o sytuację na rynku pracy. (...) Obecnie, gdy pytamy oocenę sytuacji gospodarczej Polski, pesymiści tylko w niewielkimstopniu przeważają nad optymistami" - podano w raporcie.

Wskaźnik skłonności do zakupów zanotował wzrost o 7,6 pkt do94,3 pkt. Głównym motorem wzrostu okazały się oczekiwania dotyczącesytuacji materialnej. W ostatnim miesiącu zaobserwowano wzrostnadziei na poprawę sytuacji materialnej gospodarstw domowych.

"Po słabych trzech miesiącach od lutego do kwietnia br., w majuna nowo częściej oceniamy obecny czas jako dobry na zakupy dóbrtrwałego użytku" - czytamy dalej.

W ostatnim miesiącu zmalały obawy o wzrost cen w przyszłości.Obecnie więcej osób oczekuje spadku inflacji w ciągu najbliższych12 miesięcy (23%), niż jej wzrostu (15%), podał także Ipsos.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) może przyjmować wartości od0 do 200. Ostatnie badanie przeprowadzono między 7-14 maja 2009roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1009 Polaków wwieku 15 i więcej lat.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa