„Julia” miała 2 mln widzów i przyniosła 70 mln z reklam

Nadawaną w TVN telenowelę „Julia” oglądało średnio 2,03 mln widzów, czyli mniej niż emitowane rok wcześniej „Prosto w serce”. Serial dał stacji trzecie miejsce w całym rynku, a wpływy reklamowe wyniosły 70 mln zł.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

„Julia” emitowana była w TVN od 2 stycznia do 14 grudnia br. Pierwszy sezon, pokazywany do 6 czerwca br. w dni powszednie o godz. 17.55, śledziło 2,08 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł 17,68 proc. w grupie 4+ i 17,47 proc. w grupie 16-49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Natomiast drugą serię, nadawaną od 3 września br. także w dni powszednie, ale o 17.25, oglądało średnio 1,96 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,12 proc. i 17, 02 proc.

Średnia widownia całej telenoweli wyniosła 2,03 mln osób, co przełożyło się na przeciętnie 17,85 proc. udziału w grupie 4+ i 17,30 proc. w 16-49. To była mniejsza oglądalność od widowni emitowanego rok wcześniej przez TVN serialu „Prosto w serce”. Miał on bowiem 2,29 mln oglądających, a jego udział wyniósł odpowiednio 19,84 proc. i 20,95 proc. (więcej na ten temat). „Prosto w serce” nadawane było jednak przez cały rok o 17.55.

Najchętniej oglądany odcinek „Julii” - finałowy epizod z 14 grudnia br. - zgromadził 3,07 mln widzów. Drugie miejsce zajął premierowy odcinek telenoweli, pokazany 2 stycznia br. (miał 2,62 mln widzów).

Stacja TVN w paśmie emisji telenoweli zajmowała trzecie miejsce w rynku za TVP1, nadającą w tym czasie “Klan”, a także teleturniej „Jaka to melodia?”, co dało jej 23,86 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” i „Dlaczego ja?” (21 proc.). Gorzej od TVN wypadała natomiast pokazująca „Panoramę” i seriale amerykańskie Dwójka (9,02 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajmowała jednak drugą pozycję, podczas gdy zdecydowanym liderem był tutaj Polsat (26,06 proc.)

Przychody reklamowe z 186 odcinków telenoweli wyniosły 69,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Serial oglądać można było też w internecie, gdzie był w czołówce najpopularniejszych pozycji w serwisie tvnplayer.pl. Serial odnotował łącznie liczbę 76 557 247 wyświetleń. Największą popularnością cieszył się epizod finałowy, który w ciągu niespełna trzeciej doby od momentu umieszczenia go w sieci został wyświetlony blisko 1,2 mln razy.

grafika

“Julia” była opowieścią o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności, zakochując się w synu jego właściciela. W opartym na polskim scenariuszu serialu grali m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska.

Stacja TVN nie planuje w najbliższych miesiącach emisji nowej telenoweli na swojej antenie. Wiosną w paśmie popołudniowym mają pojawić się nowe formaty, ale stacja nie ujawnia jakie (więcej na ten temat).

Widownia „Julii” sezon po sezonie

 Oglądalność serialu na tle konkurencji

 Top 5 odcinków telenoweli

 

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?