Katarzyna Janowska - redaktor naczelna tygodnika „Przekrój”

Na pytania portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Katarzyna Janowska, redaktor naczelna tygodnika „Przekrój”.

AUTOR: Robert Stępowski
AUTOR: Robert Stępowski
Udostępnij artykuł:

Robert Stępowski: Jaki będzie „Przekrój” pod pani kierownictwem? Katarzyna Janowska, redaktor naczelna tygodnika „Przekrój”: Chcę robić pismo trochę „rozbrykane”, autorskie, pokazujące zmiany, które dokonują się obecnie na wielu obszarach życia.  Będziemy pisać o szeroko rozumianej kulturze, której elementem jest nie tylko sztuka, literatura, film, ale i polityka, moda, dizajn, krótko mówiąc - wszystko to z czym się każdego dnia stykamy.

„Przekrój” będzie starał się odebrać czytelników liderom rynku tygodników opinii? Nie chcę się ścigać z kolegami z „Polityki” czy „Newsweeka” w dziedzinach, które od lat są ich domeną. Nie będziemy rywalizować na teksty o gospodarce czy twardej polityce. Uważam, że te tematy są wyczerpująco opisane  przez inne tygodniki, dzienniki i media elektroniczne. Natomiast w obszarze tematów  cywilizacyjno-kulturowych, mam wrażenie, że ciągle jest miejsce, które moglibyśmy dopełnić.

Niebawem na łamach tygodnika mają pojawić się nowi autorzy. Kto to będzie? Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, że tak wiele osób chce pisać dla „Przekroju”.  Prowadzę rozmowy z kilkoma osobami. Nie chcę podawać ich nazwisk dopóki nie padnie  ostateczne „tak”. Wprowadziłam nową rubrykę „Orbita Przekroju”, w której pojawiać się będą głosy osób z różnych dziedzin. Myślę, że to dla czytelników będzie ciekawe otwarcie na różne punkty widzenia. W tej rubryce pojawią się m.in. Maciej Zaremba, Joanna Mytkowska, Małgorzata Szumowska, Agnieszka Holland.

To autorzy zewnętrzni, a jak współpracuje się z zespołem redakcyjnym? Mobilizacja zespołu jest bardzo duża, dlatego wierzę, że uda się nam wspólnie stworzyć  tygodnik, o którym wcześniej mówiłam.

Tygodnik zajmujący się tematyką kulturalno-cywilizacyjną ma szanse przekroczyć magiczną granicę sprzedaży na poziomie 100 tys. egz. tak jak chce tego wydawca? Wydawca na początku zakładał zwiększenie sprzedaży do poziomu 180 tys. egz. To jednak przy obecnej sytuacji na rynku jest niemożliwe. Obejmując stanowisko redaktora naczelnego umówiłam się z Grzegorzem Hajdarowiczem, że naszym pułapem jest na razie 80 tys. egz. i myślę, że to jest do osiągnięcia.

W jakiej perspektywie czasowej chcecie osiągnąć taki wzrost sprzedaży? Na razie na drugą połowę roku planujemy kampanię promującą nowy-stary „Przekrój”. Trudno pozyskać nowych czytelników bez poinformowania ich o zmianach, które zaszły w tytule. Nie oszukujmy się - samą, nawet najlepszą zawartością, pisma nie sprzedamy. Aktualnie założyliśmy, że do poziomu 80 tys. sprzedanych egzemplarzy, powinniśmy dojść pod koniec roku.

Zatem dla kogo będzie nowy-stary „Przekrój”? Na pewno nie możemy do charakterystyki naszego czytelnika użyć ram wiekowych. Wychodzę z założenia, że człowiekiem myślącym jest się bez względu na wiek, a właśnie dla takich osób chcemy przygotowywać tę gazetę.

Myśli Pani, że młodzi ludzie, nawet dwudziestokilkuletni mają czas i ochotę czytać pogłębione teksty? Wierzy Pani, że jest ich w naszym kraju tak wielu, by w znaczący sposób podnieść sprzedaż? Myślę , że jest spora grupa ludzi, którzy czytają  newsy w internecie, ale szukają  czegoś więcej.  Chcą poznać kontekst i zrozumieć zjawisko, a w googlach tego nie znajdą. My od internetu nie chcemy uciekać. Wręcz przeciwnie, gazeta będzie odsyłać do naszego portalu, a portal do gazety.

Dotychczas plany dotyczące portalu przekroj.pl były dość mgliste. Może Pani już zdradzić jakieś szczegóły? Pracujemy cały czas nad koncepcją naszej strony www. Mam nadzieję, że nowa odsłona naszej strony internetowej zostanie zaprezentowana wraz ze startem kampanii promocyjnej tytułu.

AUTOR: Robert Stępowski
Autor artykułu:
AUTOR: Robert Stępowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"