KFC zamieni opakowania na nawóz do roślin

KFC w Singapurze ruszyło z półrocznym projektem pilotażowym, w ramach którego resztki jedzenia i wszystkie biodegradowalne opakowania po fast foodach będą przetwarzane na nawóz do roślin.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
KFC zamieni opakowania na nawóz do roślin

KFC w Northpoint City rozpoczęło w czerwcu pilotażowy projekt wspierany przez Enterprise Singapur.

Firma nawiązała współpracę z  producentem zrównoważonych artykułów spożywczych Tria. W jednej z restauracji KFC w centrum handlowym Northpoint City w Singapurze wprowadzono roślinne opakowania wykonane z mieszanki papieru oraz włókien kukurydzy lub trzciny cukrowej.

Od teraz, przez najbliższe pół roku, zużyte opakowania będą trafiać do specjalnego zakładu, gdzie zostaną poddane recyklingowi.

W ciągu trwającego 24 godziny procesu, w specjalnej komorze fermentacyjnej gromadzone będą opakowania i resztki jedzenia. Nie będzie trzeba ich segregować. Potem zostaną w ciągu doby przekształcone w nawóz roślinny.

Z 1 tony odpadów powstanie nawet 300 kg nawozu, który ostatecznie ma być wykorzystywany lokalnie w rolnictwie.

Firmy planują po zakończonym pilotażu rozszerzyć program na pozostałe restauracje KFC oraz na inne globalne marki gastronomiczne, linie lotnicze czy firmy cateringowe.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska