Płatne telewizje tracą użytkowników. Prawie 2 miliony w pierwszym kwartale 2022 roku

W pierwszym kwartale 2022 roku operatorzy płatnych kanałów telewizyjnych w USA zanotowali odpływ użytkowników na poziomie 1,95 mln – wynika z danych Leichtman Research Group. To oznacza utrwalenie trendu obserwowanego od kilku lat, na czele dostawców tracących widzów są Comcast, DirectTV i Dish.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Firma analityczna Leichtman Research Group podała, że najwięksi dostawcy płatnej telewizji w USA, reprezentujący 93 proc. rynku, stracili ok. 1,95 mln abonentów netto w pierwszym kwartale 2022 r., w porównaniu do straty w wysokości 1,91 mln w analogicznym okresie 2021 r. i 1,96 mln w pierwszym kwartale 2020 r.

Trend się umacnia

Według szacunków czołowi amerykańscy dostawcy płatnej telewizji mają obecnie ok. 74,1 mln abonentów - siedem największych firm kablowych gromadzi 40,5 mln odbiorców, inne tradycyjne usługi płatnej telewizji mają 26,2 mln użytkowników, a czołowi publicznie zgłoszeni dostawcy usług płatnej telewizji dostarczanej przez internet (vMVPD) mają 7,4 mln abonentów.

Zgodnie z raportem, najwięksi dostawcy telewizji kablowej stracili netto 825 tys. odbiorców w pierwszym kwartale 2022 r., w porównaniu do straty 780 tys. abonentów rok wcześniej.

Inne tradycyjne usługi płatnej telewizji straciły netto 623 tys. subskrybentów. Z kolei największe firmy vMVPD straciły 507 tys. abonentów w pierwszym kwartale br.

Wśród dostawców, którzy zanotowali największy odpływ użytkowników są Comcast (512 tys.), DirectTV (300 tys.) oraz DishTV (228 tys.).

- Straty netto płatnej telewizji w wysokości około 1,95 mln w pierwszym kwartale były podobne do wyników w podobnych okresach 2021 i 2020 roku – zaznaczył w komunikacie Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group. - W ciągu ostatniego roku czołowi dostawcy płatnej telewizji odnotowali stratę netto w wysokości ponad 4,73 mln abonentów, podobną do straty w wysokości około 4,82 mln w roku poprzednim.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"