Konkurs Bramy Kraju rozstrzygnięty

10 maja 2007 roku podczas uroczystej gali Festiwalu Plakatu Reklamowego w Collegium Maius w Krakowie odbyło się ogłoszenie wyników drugiej edycji konkursu Bramy Kraju, zorganizowanego przez firmę AMS.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Nagrody wręczyli Piotr Parnowski, prezes AMS oraz Mike Rawlinson, designer, współautor projektu Bristol Legible City z Agencji City ID z Bristolu. Wybrane prace będzie można oglądać na wystawie towarzyszącej festiwalowi w Urzędzie Miasta Krakowa do końca maja.

Spośród nadesłanych prac Jury – w którego składzie znaleźli się wybitni architekci, urbaniści oraz specjaliści marketingu – wybrało zwycięzców według kategorii:

W kategorii „Najlepsza Realizacja SIM” nagrodę – kampanię reklamową na nośnikach AMS o wartości 150 000 zł przyznano Miastu Stołecznemu Warszawa. Jury doceniło pionierskie w Polsce kompleksowe opracowanie Systemu Informacji Miejskiej i uznało, że ten czytelny, wyrazisty projekt oparty na wszechstronnej analizie struktury miasta wyznacza standardy porządkowania przestrzeni miejskiej. Zdaniem jury na szczególną uwagę zasługuje projektowane rozwiązanie dotyczące płatnej informacji komercyjnej.

W kategorii „Najlepsza Realizacja SIM” przyznano także nagrodę dodatkową dla miasta Gdańska. Jury uznało, że gdański SIM to projekt spójny, doskonale wkomponowany w obraz miasta, trójjęzyczny – uwzględniający wielokulturowość Gdańska. Do realizacji projektu użyte zostały materiały, forma i kolorystyka nawiązujące do architektury miasta. Nagrodą będzie kampania reklamowa na nośnikach AMS o wartości 120 000 zł.

W kategorii „Najlepsza Koncepcja SIM” nagrodę przyznano projektowi SIM dla miasta Opoczno. Nagrody: 20 000 zł na realizację projektu otrzymało miasto Opoczno, zaś 5 000 zł  autorka projektu: Wioletta Sroka. Jury doceniło wykorzystanie w systemie identyfikacji wizualnej motywów, kolorystyki oraz kultury regionalnej charakterystycznej dla tego miejsca. Jury uznało, że kryteria informacji komercyjnej spełniają w nadesłanym projekcie znaki typu hotele, stadniny.

W kategorii „Najlepsza Koncepcja SIM” przyznano także wyróżnienie dla projektu systemu informacji turystycznej Podkowy Leśnej: 5 000 zł na realizację projektu dla miasta Podkowa Leśna oraz 2 000 zł dla Joanny Burakowskiej, autorki pracy. Jury doceniło profesjonalne przygotowanie projektu uwzględniające charakter miejsca.

W kategorii „Najlepsze wykorzystanie USP w promocji” nagrodzono miasto Kórnik. Nagrodą jest opracowanie i druk plakatu promującego zwycięską gminę z wykorzystaniem nagrodzonego USP (unique selling proposition – unikalna cecha, wyróżnik miasta). Jury uznało, że to unikatowa w skali kraju koncepcja pokazująca proces dochodzenia do USP niedużej miejscowości.

– W tej edycji konkursu staraliśmy się zwrócić uwagę na systemy informacji miejskiej, ich rolę i formę zewnętrzną. Przestrzeń opisana i uporządkowana staje się przestrzenią przyjazną i przystępną. System zawierający nie tylko tablice kierunkowe i adresowe, ale i informacje o patronach ulic, miejscach ważnych dla historii miasta, pełni też rolę informacji turystycznej, a także elementu integrującego społeczność mieszkańców. Naszym celem jest, by miasta i regiony zdawały sobie sprawę z potrzeby myślenia o profesjonalnym marketingu, uwzględniania go w strategii i zaczną takie profesjonalne rozwiązania wdrażać. Chcemy też jeszcze aktywniej włączyć się w proces przebudowy wizerunku polskich miast, aby wyglądały nowocześnie i aby ich mieszkańcy i goście dobrze się czuli w przestrzeni publicznej. Jest to szczególnie ważne przed zbliżającymi się mistrzostwami Euro 2012 – powiedział Marek Kuzaka Wiceprezes Zarządu AMS.Bramy Kraju – to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego, autorski projekt AMS SA, lidera rynku reklamy zewnętrznej, poświęcony tworzeniu wizerunku i marki polskich miast. Jego celem jest pobudzenie dyskusji o roli strategii marketingowej w tworzeniu marki i wizerunku polskich miast, w szczególności poprzez kształtowanie przestrzeni publicznej. Program, który ma wywoływać konkretne zmiany w przestrzeni miejskiej, skierowany jest przede wszystkim do władz samorządowych, urzędników odpowiedzialnych za architekturę oraz promocję polskich miast. Podstawę programu stanowią trzy corocznie realizowane przedsięwzięcia: konferencja dla samorządów, konkurs na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz publikacja z serii Biblioteka Wizerunku Miasta.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa