Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych

Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych.

Jak wynika z badania, korzyści płynące ze zintegrowanych i zindywidualizowanych kampanii reklamowych są znaczące i podnoszą skuteczność działań reklamowych o 57 proc. Kampanie tego typu stanowią mniej niż połowę wszystkich badanych przypadków (46 proc.). Badanie ujawniło także, że marketerzy i konsumenci mają odmienne poglądy na temat spójności poszczególnych kampanii reklamowych. Większość badanych specjalistów od marketingu (89 proc.) jest zdania, że ich strategie reklamowe w ramach kampanii są zintegrowane, jednak z tym poglądem zgadza się tylko nieco ponad połowa konsumentów (58 proc.).

- Konsumenci czują się przytłoczeni reklamą docierającą do nich z różnych miejsc, natomiast marketerzy dokładają starań, aby jak najlepiej wykorzystać istniejące formaty i kanały reklamowe w celu dotarcia do konsumentów. Najnowszy raport z badania AdReaction wskazuje na rozbieżność między postrzeganiem sukcesu kampanii reklamowej przez konsumentów oraz specjalistów od marketingu - komentuje Duncan Southgate, global brand director, media and digital w Kantar Millward Brown.

Konsumenci na całym świecie mają poczucie, że otacza ich coraz więcej reklam w coraz to większej liczbie miejsc. 81 proc. respondentów z próby globalnej wskazuje, że zjawisko to nasiliło się w porównaniu do sytuacji sprzed trzech lat, a analogiczny wskaźnik dla wszystkich badanych krajów poza Japonią wynosi powyżej 70 proc. Z kolei 69 proc. konsumentów na całym świecie zgadza się, że reklamy stały się obecnie bardziej inwazyjne dla odbiorcy. Wskaźnik takich opinii przekracza 50 proc. we wszystkich krajach z wyjątkiem krajów azjatyckich - Chin, Japonii, Hongkongu, Korei i Indonezji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-bedzie-wygladala-reklama-cyfrowa-w-przyszlym-roku-prognozuje-kantar-millward-brown ##

W ramach badania pytano, czy obecne kampanie reklamowe lepiej opowiadają historie i są bardziej spójne w różnych formatach. W tym przypadku odpowiedzi zależą od kraju zamieszkania respondenta. Konsumenci z Nigerii, Indii, Arabii Saudyjskiej, Chin i Brazylii mają wrażenie, że marketerzy robią bardzo duże postępy w tym zakresie, natomiast w przypadku krajów takich jak Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Francja i Czechy, konsumenci są w najmniejszym stopniu o tym przekonani.

- Kanały mediowe będą ulegać dalszej ewolucji i rozproszeniu, jednak sprawni marketerzy dostrzegą możliwości nawiązywania kontaktu z konsumentami w sposób, który będzie nowatorski i istotny. Wiemy ponadto, że wykorzystywanie większej liczby kanałów może podnieść skuteczność kampanii, pod warunkiem jednak, że zapewnimy efekt synergii przy doborze kanałów - zauważa Duncan Southgate.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przyszlosc-mediow-to-wzrost-konsumpcji-wideo-i-smartfon-w-centrum-cyfrowego-swiata ##

Raport Kantar Millward Brown „AdReaction: The Art of Integration” opiera się na nowym badaniu ilościowym zrealizowanym w 45 krajach, a dodatkowo na testach reklam z 12 wybranych kampanii wielokanałowych w ośmiu krajach oraz analizach Kantar Millward Brown na temat globalnej skuteczności mediów w oparciu o dane z dotychczasowych testów reklam. Wyniki dotyczące poszczególnych krajów wskazują, w jaki sposób konsumenci i marketerzy postrzegają integrację działań reklamowych, znaczenie odpowiedniego doboru treści reklamowych do danego kanału, a także cechy tych kampanii, które dobrze się sprawdziły na rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem