L’Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości

Koncern kosmetyczny L’Oreal kupił firmę ModiFace tworzącą aplikacje oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki temu L’Oreal zaoferuje klientkom możliwość wypróbowania kosmetyków i koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
L’Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości

ModiFace jest kanadyjską firmą zatrudniającą 70 inżynierów i naukowców, którzy są autorami ponad 30 patentów związanych m.in. z segmentem augmented reality (AR). W przeszłości ModiFace współpracowała z firmami kosmetycznymi takimi jak Sephora i Estée Lauder, stworzyła też dla marki L’Oreal aplikację Style My Hair pozwalającą użytkownikom dobrać fryzurę do konkretnej twarzy.

Teraz koncern L’Oreal przejął ModiFace, jednak wartości transakcji nie ujawniono. Kanadyjska firma ma tworzyć dla nowego właściciela rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki którym możliwe będzie np. dobranie odpowiedniej szminki lub makijażu do twarzy użytkownika.

W rozmowie z Reutersem Lubomira Rochet, szefowa segmentu cyfrowego L’Oreal podkreśliła, że obecna akwizycja pozwoli koncernowi rozwijać sprzedaż w tym samym technologicznym kierunku, w którym zmierzają odbiorcy marki.

W 2017 r. 8 proc. sprzedaży L’Oreal pochodziło z segmentu internetowego, obecnie firma przeznacza ok. 38 proc. swojego budżetu reklamowego na kampanie i działania w obszarze cyfrowym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa