Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów tylko „Polityka” zanotowała spadek przychodów reklamowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że magazyny od stycznia do czerwca cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach 14,8 proc. więcej niż w I połowie ub.r. Przychody reklamowe liczone razem z autopromocją wzrosły w skali roku o 14,9 proc., natomiast same wydatki na autopromocję - o 16,5 proc.

Rekordowy wzrost wpływów reklamowych w I połowie br. - dokładnie 118,7 proc. - osiągnął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Natomiast „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 76,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Wprost” (AWR Wprost) - o 57,7 proc. więcej.

Powyżej poziomu wzrostu całego segmentu zwiększyły się też przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) i „Vivy!” (Edipresse Polska) - odpowiednio o 37,3 i 18,3 proc. Natomiast jednocyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Gala” - 9,7 proc., i „Claudia” (oba tytuły - G+J Polska) - 6,7 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 4,9 proc., oraz „Party” - 2,4 proc., i „Przyjaciółka” (oba tytuły - Edipresse Polska) - 1,1 proc.

Jedynym magazynem z czołówki, który w I połowie br. zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Wpływy reklamowe tygodnika spadły o 12 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]