mBank wprowadza mobilną autoryzację transakcji

mBank wprowadza potwierdzanie transakcji w aplikacji mobilnej. Nowe rozwiązanie, na razie dostępne w ramach akcji pilotażowej, ma stanowić bezpieczniejszą alternatywę dla haseł SMS-owych i kodów jednorazowych.

km
km
Udostępnij artykuł:
mBank wprowadza mobilną autoryzację transakcji

Mobilna autoryzacja to nowy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mobilnej banku i nie wymaga dodatkowego oprogramowania.

Obecnie klienci po zleceniu operacji w bankowości internetowej przepisują hasło z wiadomości SMS (przychodzącej na zarejestrowany w banku numer telefonu) lub przepisują ciąg znaków z listy kodów jednorazowych TAN. Nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przepisywania haseł. Po zleceniu operacji w internetowym serwisie transakcyjnym, w aplikacji mobilnej banku pojawia się powiadomienie autoryzacyjne (tzw. push). Wówczas należy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję.

mBank zapewnia, że nowy sposób zatwierdzania transakcji spełnia wymogi bezpieczeństwa i chroni transakcje klienta przed skutkami zainstalowania na jego telefonie złośliwego oprogramowania. Przede wszystkim komunikacja między aplikacją mobilną a serwisem banku jest zabezpieczona szyfrowaniem SSL/TLS oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. "Wszystkie przetwarzane przez aplikację szczegóły operacji chronione są przed dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów. Mobilna autoryzacja zapewnia również zaawansowane mechanizmy utrudniające między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie." - czytamy w komunikacie mBanku.

W pierwszej fazie wdrożenia mobilnej autoryzacji transakcji bankowych przy pomocy aplikacji mobilnej, mBank proponuje klientom udział w pilotażu. Po zebraniu i wdrożeniu uwag, usługa ma zostać udostępniona każdemu klientowi banku w nowej wersji aplikacji mobilnej.

Aby wziąć udział w pilotażu, należy pobrać najnowszą aplikację mBanku z Apple App Store lub Google Play i złożyć dostępny na stronie banku wniosek. Po maksymalnie 24 godz. od momentu złożenia wniosku, mobilna autoryzacja powinna pojawić się w aplikacji. Wówczas należy ją aktywować w aplikacji, potwierdzając akcję kodem PIN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski