Młodzi ludzie odwracają się od telewizji. Pokazuje to raport regulatora

Po raz pierwszy poniżej 50 proc. spadł udział młodych Brytyjczyków, którzy przynajmniej raz w tygodniu oglądają telewizję – pokazuje raport regulatora rynku telekomunikacyjnego Ofcom.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
28 komentarzy
Młodzi ludzie odwracają się od telewizji. Pokazuje to raport regulatora
fot. Shutterstock.com

W najnowszym badaniu brytyjskiego Ofcomu, dotyczącego konsumpcji mediów w różnych grupach wiekowych, widoczne jest coraz niższe zainteresowanie telewizją wśród młodych osób.

Tylko 48 proc. Brytyjczyków w grupie wiekowej od 16 do 24 lat ogląda telewizje przynajmniej raz w tygodniu. To mocny spadek obserwowany w ostatnich latach. Jeszcze w 2018 roku ponad trzy czwarte (76 proc.) młodzieży zaglądała do telewizji. Zmieniło się to wraz z rosnącą popularnością platform cyfrowych, głównie TikToka i YouTube’a – wskazano w raporcie Ofcomu.

Młodzież, która jednak zasiada przed ekranem telewizora, poświęca tej czynności 33 minuty dziennie. Dla porównania - średnio godzinę dłużej nastolatki spędzają w aplikacjach i platformach z wideo.

Telewizja nie przyciąga młodzieży

Negatywny dla telewizji trend widać też w jeszcze młodszych grupach wiekowych. Tylko 55 proc. dzieci w wieku od 4 do 15 lat będzie oglądać telewizję raz w tygodniu, podczas gdy w 2018 roku odsetek ten wynosił 81 proc. - opisuje Ofcom.

– Generacje Z i Alpha są przyzwyczajone do streamingu, a nie przerzucania kanałów telewizyjnych. Pragną elastyczności i błyskawicznego wyboru, a to oferują usługi na żądanie. Spędzają ponad trzy godziny dziennie na oglądaniu wideo, ale tylko 20 minut telewizji na żywo – analizuje Ian Macrae, dyrektor Ofcom ds. badań rynkowych.

Analiza wskazuje, że telewizja jest dziś w stanie przyciągnąć młodego widza niemal jedynie wydarzeniami sportowymi transmitowanymi na żywo. Dobrym przykładem jest mecz finałowy Euro 2024, rozegrany pomiędzy Anglią i Hiszpanią. Przyciągnął przed telewizory aż 15,1 mln widzów.  

Telewizja to podstawowe medium seniorów - aż 95 proc. osób w wieku powyżej 65 lat nadal ogląda ją regularnie. 

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background
Komentarze (28)
Kmicic
9 lat temu

@Ellen - „PiS ma stronnicze wszystkie media publicznej TV, ma TV Trwam, TV Republika.... to czemu PO i Nowoczesna nie mogą mieć w pełni tak samo stronniczych mediów?” A TVN i Onet to co?! Dwa najbardziej stronnicze, pełowskie mendia!

Demokracja się kłania
9 lat temu

Lis to ty trzęsiesz portkami. Kasujecie mnie praktycznie zawsze. Kto tu się trzęsie? Ten portal ma zwolenników mniej niż zero i podejrzewam że twój program również.. Rząd się uczy, nie opiera się na koleżkach a ty ciągle tak. Formuła do wyzerowania się, którą prowadzisz. I czy będziesz czy nie. Warto skończyć z tym kasowaniem. Tym bardziej że czytam że nie tylko mnie. Jestem wielkim narodowcem wtedy kiedy trzeba a i zostanę katoliczką wtedy kiedy zobaczę taką potrzebę. Nie ma miejsca na podziały, które inicjujecie. Trzeba to zgłosić najlepiej masowo.

conf
9 lat temu

@ ellen przeciez juz maja;) tylko wyraznie azymut wspierania obrany teraz na nowoczesnych i dobicie po- czy sie uda ? wątpie - nowoczesna to partia typowo telewizyjna nastawiona na dorobionego liberała z wielkich miast- to jest gora 10%. w polsce wygrywa się wybory w miastach i gminach do 25 tys ludzi. @tomasz łącki - w pełni popieram twoje obawy- proszę sobie wyobrazić że już kilka miesięcy po przejeciu władzy przez tych faszystów widziałem czołgi na ulicach, no po prostu gorzej niż za głebokiej komuny, myślałem że zaczną po prost strzelać do ludzi!!!! co prawda to było SWIETO WOSKA POLSKIEGO ale zawsze;):):)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"