Mniej reklam piwa w telewizji, więcej w kinach i radiu. Mocno w górę Perła, Żubr i Tyskie

Od stycznia do maja br. producenci piwa wydali więcej niż przed rokiem na reklamy w kinach, radiu i gazetach, głównie kosztem telewizji i magazynów. Siedmiokrotnie zwiększyły się wydatki reklamowe firmy Perła Browary Lubelskie, znaczące wzrosty zanotowały też Żubr i Tyskie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mniej reklam piwa w telewizji, więcej w kinach i radiu. Mocno w górę Perła, Żubr i Tyskie
fot. Shutterstock.com

Przez pierwsze pięć miesięcy tego roku browary wydały na reklamy w mediach tradycyjnych 223,4 mln zł, czyli 4,1 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Ponad połowa ich budżetów trafiła do telewizji (162,8 mln zł), jednak było to 3,5 proc. mniej w skali roku. Drugim najchętniej wybieranym kanałem do promocji piwnych marek była reklama zewnętrzna, która zarobiła na reklamie tej branży 33,2 mln zł (o 4,8 proc. więcej niż rok temu). O 160,9 proc. więcej wydano na wsparcie w kinach – 20,3 mln zł.

Polskie browary w omawianym okresie więcej niż przed rokiem zainwestowały też w radiu i w gazetach. Wydatki na reklamę radiową wzrosły o 110,7 proc., do 1,22 mln zł, a w gazetach - o 101,5 proc., do 1,21 mln zł.

Stało się to kosztem reklamy w magazynach - branża piwna zredukowała nakłady w czasopismach o 9,8 proc., do 4,7 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coca-cola-najsilniej-reklamowanym-napojem-gazowanym-hellena-z-najwiekszym-wzrostem ##

Największym reklamodawcą wśród producentów piwa pozostaje (mimo zmniejszeniu budżetu o 4,1 proc.) Grupa Żywiec z wydatkami w kwocie 90,5 mln zł. Drugie miejsce zajmuje Kompania Piwowarska z wydatkami wynoszącymi 73,9 mln zł (wzrost o 19,2 proc.), a trzecia lokata przypadła firmie Carsberg Polska, która przeznaczyła w tym roku na reklamy 39 mln zł (1,4 proc. mniej niż w ub.r.).

Browar Namysłów w omawianym okresie na promocje swoich marek w tradycyjnych mediach wydał 12 mln zł, czyli 26,9 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Perła Browary Lubelskie miały spośród polskich browarów największą dynamikę wydatków na reklamę - zwiększyły je o 693 proc., z 452 tys. zł do 3,6 mln zł.

W okresie od stycznia do maja br. najmocniej promowaną marką piwną był Żywiec (Grupa Żywiec) - reklamy tej marki warte były 38,2 mln zł, czyli 5,6 proc. więcej niż przed rokiem. Wiosną reklamowane były m.in. warianty gatunkowe tego piwa (w kampanii pod hasłem „Nie lada degustacja”) i jego wersja bezalkoholowa.

O 92,5 proc. więcej wzrosły wydatki na reklamy Żubra (Kompania Piwowarska) - do 24,6 mln zł.  Pod koniec czerwca ruszyła nowa kampania tej marki, ilustrująca żartobliwie dwuznaczne hasło „Jeśli przerwa między Żubrami to mała”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sieci-marketow-mimo-ryzyka-wprowadzenia-podatku-handlowego-nie-ograniczaja-wydatkow-na-reklame ##

Z kolei producent piwa Tyskie za obecność reklamową marki w tradycyjnych mediach zapłacił 22 mln zł, o 117,8 proc. więcej niż rok temu. Od kilku miesięcy trwa kampania Tyskiego pokazująca perypetie Mazura i Mecenasa, dezerterów z armii austro-węgierskiej. W obecnej odsłonie akcji są pokazywani jako najlepsi kibice piłkarscy.

Grupa Żywiec na reklamy Warki wydała w tym roku 32,8 proc. więcej niż przed rokiem (19,5 mln zł), z kolei Kompania Piwowarska zmniejszyła inwestycje we wsparcie marki Lech o 14,5 proc. (do 17,2 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK