MSP: negocjacje ws. 51 proc. akcji Enei równolegle z 3 inwestorami

Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) zdecydowało o prowadzeniu negocjacji równoległych w sprawie sprzedaży 51 proc. akcji spółki energetycznej Enea równolegle z trzema podmiotami. MSP nie podało nazw wybranych potencjalnych inwestorów.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Ministerstwo Skarbu Państwa podjęło decyzję o prowadzeniu negocjacji równoległych w sprawie zbycia pakietu 51% akcji Enea SA z trzema podmiotami" - głosi komunikat.

W ub. tyg. MSP poinformowało, że otrzymało cztery oferty wiążące od inwestorów zainteresowanych zakupem 51% akcji Enei i planuje wyłonić do wtorku, 12 października, dwóch potencjalnych inwestorów dopuszczonych do negocjacji równoległych.

Wcześniej w ub. tygodniu "Rzeczpospolita" pisała, powołując się na nieoficjalne informacje, że oferty wiążące służyły francuskie firmy GDF Suez i EDF, a także Kulczyk Investments oraz czeski Energeticky a Prumyslowy Holding.  Na początku sierpnia oferty wstępne złożyły także (według mediów) hiszpańska Iberdrola i słowacka firma Slovenske Elektrarne.

"Rz" informowała wcześniej, ze cena za pakiet 51% akcji Enei może sięgnąć nawet 5,6 mld zł wobec wyceny giełdowej rzędu 4,7 mld zł.

MSP zapowiadało ostatnio, że chce zamknąć tę transakcję do końca roku.

W lutym br. MSP sprzedało 16,05% akcji Enei na giełdzie za 1,13 mld zł. Obecnie akcjonariusze spółki to: Skarb Państwa (60,43%, w tym 9,43% to akcje "pracownicze" do zbycia nieodpłatnie) i Vattenfall AB (18,67%), który ostatnio zapowiedział, rozważy sprzedaż swoich polskich aktywów w ciągu 2-3 lat.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?