Natur-Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, Aflofarm i Polkomtel w dół (Top10)

Największą dynamikę wzrostu wydatków reklamowych w okresie od stycznia do listopada 2018 roku miały Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa. Mniej w tradycyjnych mediach wydały w tym czasie Aflofarm Farmacja Polska i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

BG
BG
Udostępnij artykuł:

Wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do listopada 2018 roku wzrosły w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku o 7,1 proc., z 27,65 mld zł do 29,61 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej w tym okresie wydała farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska, która mimo dalszego cięcia wydatków (spadek rok do roku o 8 proc.) pozostaje liderem wydatków i utrzymuje pozycję największego reklamodawcy. Jej wydatki wyniosły 1,72 mld zł.

Drugie miejsce na reklamowym podium utrzymał Lidl Polska, z wydatkami w kwocie 695,2 mln zł, o 17,6 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecią lokatę zajmuje Natur Produkt Zdrovit, który zwiększył nakłady reklamowe w skali roku o 53,6 proc., do 577,1 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-grudzien-2018-liderami-tvn-aflofarm,7171175967381121a ##

Spośród pozostałych marketerów największy wzrost wydatków miała firma Euro-Net Warszawa. Zwiększyła je rok do roku o 45,3 proc. - z 285,5 mln zł do 414,7 mln zł.

Ferrero Polska przeznaczyło na reklamy 488,4 mln zł (wzrost o 16,7 proc.), Terg – 431,6 mln zł (wzrost o 14,7 proc.), USP Zdrowie - 428,4 mln zł (wzrost o 12,9 proc.), Procter&Gamble Polska – 389,7 mln zł (wzrost o 21,5 proc.), Volkswagen Group Polska - 368,1 mln zł (wzrost o 0,6 proc.).

Polkomtel zredukował budżet o 2,8 proc. - obniżył wydatki z 390,9 mln zł do 380 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"