Niemcy zakazują sprzedaży smartwatchy dla dzieci

Niemiecki federalny urząd ds. telekomunikacji (BNetzA) zapowiedział wprowadzenie zakazu sprzedaży inteligentnych zegarków przeznaczonych dla dzieci. Krajowy regulator twierdzi, że urządzenia te mogą być wykorzystywane do szpiegowania.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według niemieckiego regulatora powodem wprowadzenia zakazu sprzedaży smartwatchy przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat są zabronione przez tamtejsze prawo rozwiązania stosowane w tych urządzeniach.

Najwięcej wątpliwości budzi możliwość podsłuchiwania przez rodziców za pośrednictwem zegarka odgłosów otoczenia i rozmów toczonych w sąsiedztwie dziecka. BNetzA podkreśla, że takie wykorzystanie smartwatcha czyni z niego urządzenie szpiegujące, bowiem podsłuchiwane osoby nie są tego świadome. Przykładem może być transmitowanie dźwięku z głosem nauczyciela prowadzącego lekcję.

Regulator zwraca też uwagę na fakt, że większość inteligentnych zegarków przeznaczonych dla najmłodszych jest słabo zabezpieczona i może zostać przejęta przez niepowołane osoby do celów sprzecznych z prawem.

BNetzA nie tylko zapowiada zakaz sprzedawania dziecięcych smartwatchy, ale apeluje także do rodziców by odebrali dzieciom posiadane przez nie urządzenia i wyłączyli je, a nawet zniszczyli.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]