Odzież i obuwie coraz rzadziej kupowane w galeriach, zyskują outlety i internet

Sklepy w centrach handlowych tracą na popularności jako miejsca zakupu odzieży i obuwia. Zyskują sklepy outletowe oraz internet - wynika z badania PMR.

km
km
Udostępnij artykuł:
Odzież i obuwie coraz rzadziej kupowane w galeriach, zyskują outlety i internet

Na przestrzeni ostatnich lat widać spadek popularności galerii handlowych jako miejsca zakupu odzieży - z 64 proc. w 2013 r. do 60 proc. w 2014 r. i 54 proc. w 2015 r.

Zmiany te są jeszcze bardziej widoczne w odpowiedziach na pytanie o główne miejsce zakupu ubrań. W tym przypadku galerie handlowe straciły w ciągu roku 9 pkt. proc., a 8 pkt. proc. zyskały sklepy markowe poza galeriami. Z 3 do 8 proc. wzrósł również odsetek osób deklarujących, że kupują przede wszystkim przez internet.

Z kolei odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatniego roku odwiedzili centrum outletowe, wzrósł z 17 proc. w 2013 roku do 27 proc. w roku 2014.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez PMR na reprezentatywnej próbie 609 dorosłych mieszkańców Polski techniką wywiadów telefonicznych CATI. Do rozmowy zostały zaproszone osoby, które zadeklarowały, że w 2014 r. osobiście dokonały co najmniej jednokrotnie zakupu odzieży lub obuwia. W osobnym bloku pytań odpowiedzi udzieliły osoby, które w minionym roku przynajmniej raz odwiedziły centra outletowe Factory oraz Fashion House.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych