„Teleexpress” liderem programów informacyjnych, „Wiadomości” zyskały najwięcej widzów

Nowym liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w styczniu br. został „Teleexpress” pokazywany w TVP1 i TVP Info, który wyprzedził „Fakty”. Dziennik TVN odnotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei liderem wzrostów były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Teleexpress” liderem programów informacyjnych, „Wiadomości” zyskały najwięcej widzów
Krzysztof Ziemiec, fot. TVP

„Teleexpress” TVP1 i TVP Info w styczniu 2020 roku oglądało średnio 3,27 mln widzów, co zapewniło stacjom 28,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 0,45 proc. widzów, czyli 15 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 27,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Teleexpressu” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 2,59 mln widzów, a w TVP Info - 674 tys.

Drugie były „Fakty”, które spadły z pozycji lidera. Ich oglądalność w TVN i TVN24 BiS w ciągu roku spadła o 11,47 proc. (najbardziej w zestawieniu), czyli o 417 tys. widzów. W styczniu 2020 roku wyniosła 3,22 mln osób (2,92 mln w TVN i 295 tys. w TVN24 BiS). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 22,61 proc. (rok wcześniej było to 24,17 proc.).

W grudniu ub.r. Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Przez najbliższe miesiące Adam Pieczyński będzie pełnił rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bo o 2,30 proc. (72 tys. osób) do 3,19 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 19,94 proc. do 21,62 proc.

Dziennik w TVP1 śledziło 2,48 mln widzów, a w TVP Info było to 707 tys. osób.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-styczen-2020-tvp1-lider-teleexpress-hit,7170758835848833a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,31 mln osób, po spadku o 5,92 proc. (35 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 2,06 mln osób, a w Polsacie News było to 247 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 0,64 proc. do 1,83 mln widzów (1,31 mln w Dwójce i 523 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” liderem w grupie komecyjnej

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 12,50 proc. do 1,13 mln oglądających. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 895 tys. osób (w dół o 4,82 proc.). Podium uzupełnia „Wiadomości” (714 tys. widzów; - 3,15 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Czwarty był Teleexpress” (704 tys. widzów; + 2,11 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), a piąta - „Panorama” (379 tys. widzów; - 4,76 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami